Awas!

Porsche Cayenne Dan Panamera Kena Panggil Balik. Pemilik Recon Amacam?

Porsche AG minggu ini mengeluarkan pangillan balik untuk hampir 340,000 kenderaan Cayenne dan Panamera kerana masalah transmisi automatik mereka.

BHP Banner Porsche Recall

Tidak semua kereta terlibat dengan recall itu, jadi pemilik digalakkan untuk memeriksa nombor VIN mereka atau melawat peniaga Porsche mereka untuk pengesahan.

Oleh itu, bagi pembeli Porsche kelabu / recond Malaysia, ini mungkin menjadi isu kerana pengimport mereka tidak dapat melaksanakan panggilan penting ini untuk mereka.Porsche-Recall 2Masalah transmisi auto berpunca dari sesendal yang melekatkan tuas pemilih gear ke kotak gear yang boleh merosot dari lama kelamaan, menyebabkan ia terlepas. Pelepasan sesendal ini boleh menyebabkan bermacam masalah, dengan kesan yang paling buruk ialah lokasi gear sebenarnya berbeza daripada kedudukan tuil sebenar.

Porsche berkata seseorang akan dapat meletakkan kereta di ‘Park’, keluarkan kunci, tinggalkan kenderaan, tetapi gear yang kononnya berada di kedudukan ‘Park’ sebaliknya mungkin berada di ‘Drive’. Jurucakap Porsche AG (Porsche adalah sebahagian daripada Volkswagen Group) berkata kenderaan itu mungkin akan bergerak apabila parking kerana ada potensi bahagian rapuh antara tuas gear dan transmisi.Porsche-Recall 3Mujur, setakat ini, tidak ada kecederaan, kematian atau kerosakan harta benda yang berpunca dari isu ini.

Porsche mula-mula mengetahui isu ini pada lewat tahun 2018 selepas beberapa insiden telah didokumenkan. Analisis mereka membawa mereka kepada panggilan balik ini. Porsche mencadangkan bahawa pemilik menggunakan brek letak kereta setiap kali mereka meletak kenderaan sehingga isu itu diperbetulkan.

Hampir 100,000 kenderaan terlibat, yang dari awal tahun 2002 lagi, berada di Amerika Syarikat dan hampir 25,000 di Jerman.Porsche-Recall 4

 

 

Previous post

Jualan Honda Jazz Cecah 100,000 Unit di Malaysia

Next post

Kenapa Tun Tinggalkan Daihatsu Copen Beliau Di HQ Proton?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *