Motosikal / Lain Lain Roda

Pelancaran Rasmi United E-Motor: Era Motosikal Elektrik Baharu di Malaysia

Rakyat Malaysia akan segera mendapat akses kepada pelbagai jentera motosikal elektrik yang baharu, berkat usaha yang gigih oleh United E-Motor.

Jenama motosikal elektrik ikonik ini, di bawah naungan pengeluar basikal Indonesia, PT. Terang Dunia Internusa (PT TDI), telah bersedia untuk memasuki pasaran Malaysia dengan penuh semangat. Kejayaan ini adalah hasil daripada kerjasama erat mereka dengan Artroniq Bhd, sebuah syarikat pemegang pelaburan terkemuka Malaysia yang akan berperanan sebagai pengedar rasmi United E-Motor di negara ini.

Sebuah Pelancaran yang Dijangka

Artroniq Bhd dan United E-Motor telah bersiap sedia untuk meraikan pencapaian luar biasa ini dengan acara pelancaran rasmi yang memukau. Acara ini akan bermula dengan sesi pengenalan mengenai kerjasama strategik antara Artroniq Bhd dan United E-Motor. Di sambut dengan ucapan daripada wakil-wakil utama PT TDI, Artroniq Bhd, ASEAN Trade, Tourism, dan Economic Council (ATEC), Indonesia Retail & Tenant Association (HIPPINDO), dan Kementerian Perdagangan Indonesia.

Pelancaran rasmi ini akan mengambil tempat di Piazza Pavilion Bukit Jalil pada 30 Oktober 2023, bermula pukul 2:00 petang. Acara ini akan memeriahkan dengan pertunjukan aksi menarik dan akan memberikan peluang kepada orang awam untuk menguji pemanduan model motosikal elektrik siri TX United E-Motor.

Dua Model Unggul

Dengan pelancaran rasmi ini, Artroniq Bhd dengan bangganya akan menyediakan dua model motosikal United E-Motor di Malaysia, iaitu TX3000 dan TX1800. Model TX3000 menonjol dengan prestasi hebat, mencapai kelajuan tertinggi sehingga 90km/jam dan jarak perjalanan sehingga 120 km dengan setiap pengecasan penuh. Sementara model TX1800 menawarkan kadar pengecasan yang pantas, membolehkan pengguna mencapai 80% pengecasan hanya dalam masa 1.5 jam. Kedua-dua model ini menampilkan tempat duduk berengsel hidrolik, storan bawah tempat duduk yang amat luas, sokongan Bluetooth terbina dalam, dan aplikasi telefon yang mempunyai pelbagai ciri berguna seperti butang SOS, pemacu hidup/mati, Cari Motosikal Saya, papan pemuka langsung, dan banyak lagi.

Kolaborasi untuk Masa Depan Hijau dan Mampan

Kerjasama antara United E-Motor, yang mempunyai pengalaman lebih daripada 60 tahun di Indonesia dalam industri motosikal, dan Artroniq Bhd sebagai pengedar di Malaysia adalah satu perpaduan yang mengagumkan. Perjanjian kerjasama mereka, yang dimeterai pada September 2023, tidak hanya membuka pintu kepada rakyat Malaysia untuk menikmati motosikal istimewa ini, tetapi juga membawa teknologi eksklusif dan proses pengeluaran terkini ke Malaysia dengan kerjasama ini.

Malaysia menjadi negara pertama yang mengimport jenama ikonik Indonesia ini. Artroniq Bhd akan segera membuka tiga kedai konsep pengedaran dan pengalaman, dengan maklumat lanjut akan diumumkan pada tahun akan datang. Dengan kedatangan United E-Motor ke Malaysia, rakyat Malaysia kini mempunyai peluang unik untuk memiliki dan mengguna motosikal elektrik yang telah diiktiraf sebagai motosikal rasmi G20, selepas lulus ujian dan sokongan daripada pemimpin dunia semasa persidangan G20 pada tahun 2022.

Menuju ke Masa Depan yang Lebih Hijau

Dengan pertumbuhan stabil United E-Motor dan kepakaran Artroniq dalam pembinaan dan pengedaran motosikal elektrik yang unik, kedua-dua pihak berhasrat untuk membawa kerjasama ini ke peringkat seterusnya. Mereka berancang untuk menjalankan penyelidikan dan pembangunan bateri motosikal elektrik serta stesen pertukaran bateri e-battery.

Pelancaran rasmi United E-Motor adalah satu tanda komitmen PT TDI dan Artroniq Bhd dalam menyediakan kepada rakyat Malaysia pilihan pengangkutan yang lebih inovatif, mesra alam, dan mesra pengguna. Dalam menghadapi permintaan yang semakin meningkat, United E-Motor bersedia untuk membawa impak positif kepada landskap pengangkutan bandar Malaysia.

Previous post

Kerjasama Strategik: DRB-HICOM Melabur dalam Genie Malaysia

Next post

Kenaikan 28.3% dalam Jualan Perodua Tahun 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *