Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Tinjauan Semula Tesla Model 3 ‘Project Highland’: Sebuah Pengemaskinian

Model baharu Tesla Model 3 hadir dengan peningkatan luaran dan dalaman, dan dijangka akan menambah daya tarikan kepada kereta sedan yang sudah popular ini.

Masanya telah tiba untuk meninjau penambahbaikan terkini pada Tesla Model 3, sebuah sedan yang telah menjadi tumpuan ramai peminat kereta elektrik di seluruh dunia. Tesla mengesahkan bahawa mereka akan mengemas kini rupa Model 3, dan memberikan versi baharu ini nama “Project Highland”. Walaupun kereta elektrik ini akan dilancarkan di luar negara tidak lama lagi, kami telah menemui beberapa imej kereta elektrik ini yang telah dirakam secara rahsia.

Imej-imej yang telah dikongsi di media sosial memberi peluang terbaik kepada peminat untuk melihat kereta elektrik baharu itu dan memahami beberapa perubahan yang dibuat oleh pengeluar kereta elektrik Amerika itu sebelum ia diumumkan secara rasmi. Imej resolusi tinggi ini menunjukkan prototaip di Palo Alto, California, dengan pelapisan hitam di hadapan dan belakang. Pelapisan ini menyembunyikan kebanyakan reka bentuk kereta elektrik yang dikemas kini tetapi, mujurlah, memberikan pemandangan bahagian dalam kereta elektrik yang lengkap dan tidak terhalang.

Perubahan yang kita boleh lihat adalah sedikit, dan pemegang pintu kelihatan sama seperti model sebelumnya. Perubahan paling ketara pada Tesla Model 3 yang dikemas kini ialah lipatan kecil yang memanjang dari perumah cermin sisi pada panel pintu hadapan. Ini adalah ciri reka bentuk yang wujud dalam Model Y dan baharu kepada Model 3.

Selain itu, laporan mendakwa bahawa Tesla telah memasang kamera baharu pada Model 3 yang dikemas kini, yang terletak rendah pada fascia hadapan dan kereta elektrik itu akan menggunakan sistem Tesla Vision terkini yang sepenuhnya mengetepikan penderia ultrasonik untuk kamera.

Walaupun perubahan ini tidak dapat dilihat sepenuhnya dalam imej ini, adalah dipercayai bahawa perubahan ketara akan dibuat pada lampu depan, lampu belakang dan bampar kereta Tesla Model 3 baharu ini, yang kesemuanya sepatutnya menjadikan sedan lebih lancar dan lebih menarik secara visual secara keseluruhan.

Ia juga dipercayai bahawa satu siri tweak telah dibuat pada bahagian dalam kereta elektrik ini dan jika laporan ini benar ia akan menjadi lebih komprehensif daripada facelift tradisional. Penambahbaikan yang mungkin termasuk roda kuk yang lebih rata Tesla Model S dan Model X, tumpuan yang lebih besar pada bahan asal dan sistem pencahayaan ambien.

Kami masih tidak tahu sama ada Tesla bercadang untuk melancarkan Model 3 baharu ini di Amerika Syarikat, tetapi kemungkinan besar akan mengambil masa beberapa tahun sebelum kami melihat kereta elektrik ini di Malaysia. Walau bagaimanapun, ramai rakyat Malaysia kelihatan lebih gembira untuk membayar kereta Tesla lama.

Terima kasih kepada Carscoops atas maklumat dan gambar yang mereka kongsikan. Cerita asal mereka dipautkan di sini.

Previous post

Hanya Satu Ujian Teori Untuk Lesen Kereta Dan Lesen Motosikal

Next post

Penyelidikan Menunjukkan Mengecas EV Lebih Mahal Daripada Petrol

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *