Konsep / Lakaran / Intipan

Adakah Ini Rupa Tesla Model 3 Terbaru?

Jika ya, Tesla Model 3 baharu akan kelihatan sangat berbeza daripada sebelumnya.

Baru-baru ini, sebuah foto yang ramai percaya mungkin Tesla Model 3 yang dikemas kini dengan wajah yang direka bentuk semula muncul dalam talian. Ini membuat ramai orang percaya bahawa ia mungkin menunjukkan kemaskini “Projek Highland” yang dijangka akan diperkenalkan pada akhir tahun ini, dan jika gambar itu sah, maka Model 3 baharu akan kelihatan sangat berbeza daripada sebelumnya.

Gambar tersebut diambil di gudang yang tidak diketahui lokasinya dan menjadi tular di Reddit di mana pengguna berkongsi pendapat mereka mengenai reka bentuk Tesla yang baharu itu. Ramai yang tertanya-tanya sama ada ini sah atau hanya projek penalaan bebas yang tidak berkaitan, tetapi penampilan yang sederhana dan ringkas menunjukkan bahawa ia mungkin yang pertama.

Selain itu, Tesla Model 3 yang mungkin dikemas kini, kini mempunyai wajah baharu, dengan lampu LED baharu yang menjadikannya kelihatan lebih serupa dengan Model S dan X yang lebih besar dari segi reka bentuk luaran. Bumper kelihatan lebih kemas berkat garis watak lurus dan lubang udara yang kecil sedikit, manakala fender depan dan bonet juga baharu.

Perubahan ini selari dengan gambar risikan terdahulu dari prototaip yang diselubung, walaupun perubahan lebih luas daripada yang dijangka. Ini menjadikan Tesla Model 3 baharu tidak dapat dikenali, dalam cara yang baik, kerana penampilan baharu kereta ini jauh lebih baik daripada model semasa.

Walaupun bahagian dalam tidak kelihatan dari cermin depan dan kelihatan diselubungi dengan sengaja, bonggol di depan skrin infotainment pusat yang besar menonjol dapat dilihat dengan jelas. Selain kelihatan berbeza dan membawa beberapa kemaskini teknologi, Tesla Model 3 yang akan datang kemungkinan juga akan lebih murah untuk dihasilkan mengikut pernyataan sebelum ini dari CEO, Elon Musk.

Ini akan membolehkan pengeluar automobil menjadi lebih menguntungkan, kerana kini ia perlu bersaing dengan lebih banyak pesaing dari China dan Eropah dalam segmen ini. Ini mungkin akhirnya menjadi dorongan yang diperlukan Tesla untuk memulihkan tahun fiskal yang kurang ideal tahun lalu dan mungkin membantu jenama ini mendapatkan semula takhta sebagai pembuat EV nombor 1.

Menurut laporan terkini, pengeluaran Tesla Model 3 2024 akan bermula pada bulan September 2023 di kilang Shanghai dan California. Tesla juga sedang menghasilkan kemaskini yang serupa untuk Model Y, yang dijangka akan memasuki pengeluaran pada bulan Oktober 2024 dan kami juga telah meliputi perkara ini sebelum ini.

Sejujurnya, saya sangat suka penampilan baharu Tesla Model 3 ini, tetapi sekali lagi, sehingga perkara ini disahkan oleh Tesla, kita hanya boleh membuat spekulasi bahawa inilah rupa Model 3 yang dikemas kini. Jadi, ambil segala-galanya dalam artikel ini dengan sedikit keraguan. Namun, saya berharap ia benar kerana saya suka penampilan baharu ini. Bagaimana dengan anda?

Gambar dan maklumat terima kasih pada Carscoops dan artikel penuh mereka di sini.

Previous post

Hyundai IONIQ 5 N Berprestasi Tinggi: Ujian Musim Sejuk Sedang Berlangsung

Next post

Sime Darby Motors Memasuki Pasaran Indonesia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *