Konsep / Lakaran / Intipan

Maserati GranCabrio Generasi Terbaru: Apakah Ia Akan Sampai ke Malaysia?

Maserati GranCabrio tanpa camouflage ditemui dengan lambang Trofeo – Pendedahan terkini model convertible yang akan dilancarkan, bersama potensi varian elektrik sepenuhnya.

Kami berpeluang melihat gambar Maserati GranCabrio tanpa sebarang camouflage, tentu sesuatu yang menarik. Model ini, yang ditemui dengan lencana Trofeo di fender hadapan, menawarkan pengalaman mewah yang belum pernah ada sebelum ini.

Maserati GranCabrio: Reka Bentuk yang Mengagumkan

GranCabrio akan membuat debutnya semasa Monterey Car Week, dari 11 hingga 20 Ogos 2023. Gambar terbaru tanpa selubung membawa harapan baru kepada peminat automotif. Memandangkan butiran ini bersama reka bentuk badan silver gelap dengan roda hitam, dan exhaust pipe dengan hujung yang digilap, model ini pasti akan menjadi tumpuan.

Reka bentuk GranCabrio kebanyakannya datang dari GranTurismo yang baharu. Memang mereka kelihatan serupa di hadapan tiang A. Namun, atap lembut yang boleh dilipat memerlukan perubahan reka bentuk pada bahagian belakang untuk mencipta ruang yang mencukupi untuk menampung bumbungnya. Ini mungkin akan mengambil alih sedikit ruang simpanan.

Enjin dan Prestasi

Maserati GranCabrio dijangka akan dilancarkan dengan versi enjin V6 Nettuno 3.0 liter twin-turbo, sama seperti GranTurismo. V6 di dalam GranTurismo menawarkan 489hp dan 599Nm tork dalam gred Modena, atau 550hp dan 649Nm dalam trim Trofeo.

Varian Elektrik Sepenuhnya

Maserati juga akan memperkenalkan varian Folgore sepenuhnya elektrik untuk kedua-dua GranTurismo dan GranCabrio. Model elektrik Maserati ini kemungkinan akan menggunakan tiga motor, menjadikan jumlah 750hp dan 1,349Nm tork. Mereka menganggarkan kenderaan coupe ini akan mencapai 100km/h dalam hanya 2.7 saat.

Maserati GranCabrio 1.0

Harga dan Ketersediaan di Malaysia

GranTurismo bermula pada USD174,000 (RM796,398) untuk trim Modena di Amerika Syarikat. Gred Trofeo yang lebih berkuasa berharga USD205,000 (RM938,285). Walaupun tiada harga rasmi lagi, jelas bahawa GranCabrio akan berharga lebih daripada itu.

Persoalannya, adakah Maserati akan membawa GranCabrio ke Malaysia selepas ia dilancarkan? Kami harap begitu, kami ingin melihat lebih banyak coupe dan cabriolet di jalan raya kita. Bagaimana pendapat anda tentang Maserati GranCabrio? Suka tak?

Maserati GranCabrio adalah simbol kemewahan dan prestasi. Dengan varian elektrik yang menjanjikan prestasi dan reka bentuk yang mengagumkan, model ini pasti akan menarik perhatian seluruh dunia. Kami di Malaysia, tentu berharap untuk melihat model ini di jalan raya kita dalam masa terdekat.

Terima kasih kepada Motor 1 dan DSF untuk maklumat dan gambar. Kami berharap untuk mendapatkan lebih banyak maklumat mengenai Maserati GranCabrio dalam masa terdekat.

Previous post

Honda dan eVTOL: Penerbangan Masa Depan, Bukan 'Syarikat Penerbangan'

Next post

Nissan Skyline NISMO: Legasi GT di Pasaran Jepun

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *