Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Tesla Pacuan Kanan Ditemui Di Pelabuhan Shanghai – Destinasi Malaysia?

Selepas mengumumkan harga yang menarik, adakah Tesla mempercepatkan pengeluaran untuk Malaysia? Model Tesla siap untuk dilancarkan dengan banyak pesanan yang menunggu.

Pengeluar kenderaan elektrik (EV) Amerika, Tesla, sudah bersiap sedia untuk melancarkan produknya di Malaysia dan telah membuka tempahan untuk Model Y pada harga hanya RM199,000 yang sangat menarik. Dengan ini, kami boleh menganggap bahawa jenama ini mungkin sudah mempunyai banyak pesanan yang menunggu untuk dihantar. Jadi, adakah Tesla boleh mengekalkan tahap pengeluarannya? Nampaknya jenama ini sudah bekerja keras untuk memastikan ianya menjadi.

Seperti yang kita semua tahu, Tesla China biasanya mengalokasikan sumber dayanya pada separuh akhir setiap suku tahun untuk pasaran domestik. Namun, kali ini, jenama ini melakukan sedikit perubahan kerana laporan mengatakan bahawa syarikat tersebut sedang melakukan peningkatan pada barisan Model 3 di kilang giganya di Shanghai pada akhir Februari.

Lagi pun, peningkatan ini dijangka akan membuka jalan untuk pelancaran Model 3 Tesla yang dikemaskinikan, yang akan menjadikan kenderaan ini lebih kompetitif di pasaran. Jadi, adakah ini bermakna Tesla akan melancarkan Model 3 selepas Model Y? Siapa yang tahu, Tesla mungkin juga akan melancarkan empat kereta utama dari barisannya, iaitu model S, 3, X dan Y sekaligus.

Kembali kepada alokasi sumber daya jenama ini di China. Jadi, mengapa kami berfikir jenama ini melakukan sesuatu yang berbeza kali ini? Sebenarnya, terdapat laporan penerbangan drone di pelabuhan Shanghai yang menunjukkan bahawa masih ada banyak model Tesla yang perlu dihantar ke luar negera. Ini mungkin saja kereta yang Tesla akan bawa masuk ke Malaysia sempena pelancarannya minggu depan.

Lagi pun, walaupun rakaman tapak yang diambil menunjukkan bahawa beberapa kenderaan masih belum dieksport, yang membuat hal ini menarik adalah banyak kenderaan yang masih berada di pelabuhan adalah unit Tesla Model 3 pacuan kanan (RHD).

Melihat penerbangan drone itu baru-baru ini di Pelabuhan Shanghai menunjukkan bahawa banyak kereta pacuan kanan adalah jenis sedan Tesla Model 3 dan setelah peningkatan pada barisan Model 3 ini selesai, eksport Giga Shanghai kemungkinan akan menampilkan versi terkini dari sedan elektrik sepenuhnya ini menjadikan ini kumpulan terakhir unit Model 3 sebelum dinaiktaraf.

Peningkatan pada Tesla Model 3 sangat ditunggu-tunggu. Di Amerika Syarikat, komuniti kenderaan elektrik sedang giat menunggu penampilan kemas kini “Projek Highland” Model 3, yang dijangka menampilkan sistem infotainment yang direka semula serta kemas kini pada reka bentuk luaran dan prestasi powertrain kenderaan.

Reka bentuk Tesla Model 3 dijangka akan diubah juga untuk memudahkan dan menjadikan pengeluaran lebih berkos efektif. Jadi, adakah Malaysia akan menerima kumpulan terakhir unit Model 3 sebelum ia menerima peningkatannya?

Gambar dan maklumat terima kasih kepada Teslarati dan artikel penuh mereka dipautkan di sini.

Previous post

Chery Mengubah Lanskap Industri Kereta Malaysia Dengan Harga Kompetitif

Next post

Prototaip Polestar 5 Dikesan Sebelum Tarikh Pelancaran Rasmi 2024

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *