Berita Auto

Prototaip Polestar 5 Dikesan Sebelum Tarikh Pelancaran Rasmi 2024

Polestar 5 Mempamerkan Kekuatan 872hp Melalui Penetapan Dual Motor – Perincian Mengenai Prototaip Sebelum Pelancaran Rasmi pada 2024

Polestar, pengeluar kenderaan elektrik (EV) Sweden telah menghasilkan beberapa EV paling menarik dan serbaguna di dunia dan kini prototaip Polestar 5 telah dikesan. Walaupun kereta ini hanya dijadualkan untuk dilancarkan pada tahun depan, prototaip yang dilihat kelihatan hampir siap untuk pengeluaran. Mari kita lihat dengan lebih dekat.

Seperti yang disebutkan, Polestar sedang bersiap sedia untuk melancarkan Polestar 5 tahun depan, tetapi kita tidak tahu banyak lagi mengenai tarikh pelancarannya. Pengeluar automotif Sweden ini juga telah menggunakan Goodwood Festival of Speed untuk memperkenalkan “prototaip pengesahan” terkini Polestar 5 dan berdasarkan apa yang kita lihat, kereta ini kelihatan sangat bergaya.

Lebih daripada itu, prototaip Polestar 5 juga mengikut jejak langkah konsep Precept dan menampilkan unit pencahayaan yang terpisah serta bumper yang sedikit diperbaharui dengan aksen angular. Lebih rendah, kita juga dapat melihat pengambilan udara kecil dan pemisah yang lebih ketara yang menambahkan kepada rupa keseluruhan yang sporty dan bergaya.

Satu daripada perubahan besar dalam Polestar 5 termasuk A-pillar prototaip yang menampilkan pemegang pintu yang lebih besar dan sedikit lebih konvensional. Ini disertai dengan cermin sisi tradisional, skirt sisi berketul-ketul, dan pintu port cas baru. Semua ini bersatu untuk menghasilkan penampilan yang betul-betul menakjubkan dan futuristik.

Bahagian belakang Polestar 5 tetap setia kepada konsep, walaupun kita dapat melihat liftgate yang sedikit diperbaharui (ya, kereta akan mempunyai boot liftgate seperti Audi A5 Sportback) serta bumper. Yang terakhir kini mempunyai reflektor mendatar dan difusor yang diubahsuai yang memberikan belakang yang lebih menakutkan.

Selain itu, Polestar juga tidak mendedahkan banyak lagi mengenai prototaip, tetapi syarikat ini sebelum ini telah mengumumkan bahawa “GT 4-pintu elektrik” ini akan mempunyai sistem pacuan roda semua dengan dual motor yang disasarkan untuk menghasilkan 872 hp dan 900Nm tork. Jadi, jika angka ini dapat dicapai, kereta ini tidak akan pernah merasa kurang kuasa.

Polestar juga telah mengumumkan bahawa Polestar 5 akan mempunyai seni bina 800V serta sistem bantuan pemandu canggih yang menggunakan teknologi LiDAR Luminar. Syarikat ini juga mencadangkan penggunaan bahan ringan untuk memastikan model ini adalah kereta pemandu yang “benar-benar menakjubkan”.

Gambar dan maklumat terima kasih kepada Carscoops dan artikel penuh mereka boleh didapati di sini.

Previous post

Tesla Pacuan Kanan Ditemui Di Pelabuhan Shanghai - Destinasi Malaysia?

Next post

Honda WR-V: Lebih Hebat Daripada yang Disangka

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *