Berita Auto

Imej Pertama Model Kia Sorento 2024: Penampilan Baharu yang Menawan

Rupa Baharu Kia Sorento 2024: Sebuah Pembaharuan Yang Menyegarkan, Hiasan Dalaman yang Moden dan Penyempurnaan Eksterior yang Menonjolkan Reka Bentuk Terkini

Kami di Gohed Gostan mempersembahkan analisis kami mengenai Kia Sorento yang telah diubah suai, model 2024. Walaupun pasaran Malaysia hanya baru berkenalan dengan rupa dan rasa generasi keempat Kia Sorento, model yang diubah suai telah pun muncul di internet.

Menurut laporan, Kia Sorento yang telah diubah suai ini kini memasuki tahap akhir persiapan. Beberapa perubahan telah diperhatikan pada bahagian depan model ini, namun sedikit sahaja yang berubah pada profil sisi, belakang dan kabin. Kia Sorento facelift ini menggabungkan reka bentuk moden dan segar, dengan perincian estetik yang diperbaharui dan ditingkatkan.

Di bahagian depan, grille “Tiger Nose” yang besar telah diubah bentuk dan kini hanya disambungkan dengan lampu siang di atas. Lampu hadapan kini disusun secara menegak dengan empat lampu projektor di kedua-dua belah. Walaupun lampu kabut masih ‘tersembunyi’ dalam grille bumper depan, bentuknya juga telah berubah sedikit. Inlet udara di sisi bumper juga diperbesar dan logo ‘Kia’ kini berada di bonet dan bukan di tengah grille depan.

Perubahan pada bahagian belakang kurang dramatik. Lampu belakang vertikal kembar telah digabungkan di atas, membentuk grafik baharu yang bersepadu. Lencana ‘Sorento’ kini lebih kecil dan dipindahkan ke satu sisi. Bumper belakang kini telah dibentuk semula untuk mencerminkan tampilan lebih kasar bumper depan yang baharu.

Maklumat teknikal yang lebih lanjut mengenai Kia Sorento facelift baharu ini akan diumumkan pada bulan Ogos.

Di dalam, perubahan pada kabin tampak minimal. Papan pemuka tentunya baharu. Kia telah menggantikan reka bentuk lubang udara dual yang aneh dengan dua lubang udara yang lebih besar di sisi dan lubang udara yang ramping dan bersepadu di pusat. Kia juga melaporkan ada warna interior baharu yang tersedia, tetapi kami rasa kemungkinan besar tidak akan tersedia di Malaysia.

Bagi yang berminat dengan langkah seterusnya Kia, model Sorento facelift ini sudah pun sampai ke tahap akhir persiapan. Sebagai penutup, kami ingin mengatakan bahwa kami sangat teruja untuk melihat apa yang akan datang berikutnya dari Kia. Mereka telah menunjukkan komitmen kuat terhadap inovasi dan pembaharuan, dan kami tidak sabar untuk melihat bagaimana Kia Sorento facelift ini akan diterima oleh pasaran Malaysia.

Previous post

PALSU: Warga Emas Wajib Jalani Pemeriksaan Mata Untuk Terus Memandu

Next post

Panggilan Balik Model Tesla S, X dan Y di AS: Apa Kesan di Malaysia?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *