Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Neta Kini Rasmi di Malaysia Dengan Intro Synergy Sebagai Pengedar Eksklusif

Pengeluar automobil China, Neta, bersedia untuk menyaingi GWM dan Chery.

Ingat kah anda bila kami bercakap tentang beberapa kereta China, terutama coupe elektrik sepenuhnya dari pengeluar automobil China yang dikenali sebagai Neta (atau Nezha di China)? Mereka akan datang ke Malaysia! Intro Synergy Sdn. Bhd., anak syarikat milik penuh GoAuto Group Sdn Bhd, mengumumkan pelantikan mereka sebagai pengedar tunggal untuk Neta di Malaysia.

Neta-Intro-Synergy-3.0

Kerjasama dengan Hozon New Energy Auto Co. Ltd., yang memiliki Neta akan berkuatkuasa dalam tempoh lima tahun dan kumpulan serta rakan kongsi dijangka melabur sekitar RM300 juta untuk membangunkan kilang pengeluaran dan perakitan kenderaan tenaga baru, rangkaian jualan dan selepas jualan di Malaysia.

Selain itu, untuk meraikan perkongsian baharu ini, Intro Synergy akan memperkenalkan hatchback Neta V di Malaysia tidak lama lagi. Neta V merupakan salah satu model paling kompak yang ditawarkan oleh jenama ini dan sangat unik, dengan reka bentuk tanpa butang untuk perjalanan yang mudah, dalaman minimalis dan tempat duduk ergonomik serta reka bentuk luaran yang licin.

Antara ciri-ciri unik Neta V adalah lampu depan “mata helang” lasernya, spoiler belakang yang sporty dan reka bentuk aliran lumba-lumba. Ia pasti menarik perhatian, kata apa yang anda mahu, tetapi kami rasa pada zaman di mana setiap kereta baharu kelihatan lebih seperti kapal angkasa, reka bentuk yang lebih lembut dan bulat ini adalah nafas segar.

Selain itu, Dato’ SM Azli, Pengerusi Kumpulan Go Auto, berkata, “Kami gembira mengumumkan perkongsian kami dengan Neta, yang akan membolehkan kami membawa kenderaan elektrik inovatif kami pada harga yang berpatutan dan bersaing kepada lebih ramai pelanggan di Malaysia. Kami berharap jenama ini akan diterima baik oleh orang ramai dan seterusnya meningkatkan penerimaan EV di Malaysia. Kami percaya ia akan menawan pengunjung di autoshow yang akan datang.”

Autoshow yang dimaksudkan ialah Malaysia Autoshow 2023, di mana rakyat Malaysia boleh menantikan kemunculan eksklusif jenama Neta, bersama pelancaran lembut Neta V. Pengunjung juga akan berpeluang untuk melihat dan mengalami jenama ini secara dekat dan peribadi. Nota: kini kami hanya menunggu Neta E Coupe.

Acara ini dijadualkan berlangsung dari 4 Mei hingga 7 Mei 2023. Orang yang membuat tempahan awal semasa acara ini akan menikmati harga yang jauh lebih rendah. Jadi, jika masa depan dunia automotif bersama Neta menarik minat anda dan anda ingin mengetahuinya sebelum orang lain, pastikan untuk mengambil peluang ini dengan segera.

Neta Intro Synergy 1.0

Nampaknya 2023 akan menjadi tahun yang kompetitif untuk jenama China dan kenderaan elektrik (EV) secara umum, dan kami benar-benar percaya bahawa jika Neta dapat menetapkan harga Neta V dalam kisaran harga yang manis di bawah RM99,000 (kami harap mereka melakukannya), bukan sahaja GWM dan Chery akan berdepan dengan persaingan hebat, tetapi semua jenama di Malaysia juga.

Amacam, apa pendapat anda semua tentang perkara ini? Adakah anda teruja melihat Neta memasuki pasaran Malaysia? Kami sangat teruja dan berharap dapat melihat Neta E coupe dalam masa terdekat juga.

Previous post

Chery Lancar Dana Kebajikan Hijau AS$55 Juta Capai Matlamat ESG

Next post

Renault Clio 2024 Tampil Lebih Segar dan Menarik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *