Berita Auto

Hyundai Creta Rasmi Dilancarkan di Malaysia!

Waranti lanjutan percuma, pakej perkhidmatan percuma untuk 150 pemilik pertama.

Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) secara rasmi melancarkan Hyundai Creta di Malaysia. SUV yang kaya dengan ciri-ciri ini ditawarkan dalam satu varian Plus sahaja, menawarkan reka bentuk kontemporari, teknologi sambungan yang mudah, dan keselamatan aktif yang menyeluruh.

“Hyundai Creta ditujukan kepada mereka yang menginginkan keunikan, yang ingin menonjol dan bebas dari norma. Bahasa reka bentuk Sensuous Sportiness memberikannya kehadiran dan gaya yang tidak ditandingi. Pada masa yang sama, ia dilengkapi dengan semua ciri teknologi dan kemudahan untuk melengkapkan gaya hidup harian yang aktif,” kata Pengarah Urusan Sime Darby Motors untuk Runcit dan Pengedaran di Malaysia, Encik Jeffrey Gan.

Dengan panjang 4,315 mm, lebar 1,790 mm, dan tinggi 1,630 mm, serta jarak roda 2,610 mm, Hyundai Creta besar sedikit daripada SUV segmen B yang lain dalam barisan HSDM – Kona. Penawaran SUV HSDM kini termasuk Kona/Kona Electric, Creta, Ioniq 5, dan Palisade, dan senarai ini akan terus berkembang dalam beberapa bulan akan datang.

“Kami sangat teruja melancarkan Creta, satu lagi Hyundai yang benar-benar ‘Geared for Distinction’ di pasaran Malaysia. Pasaran SUV tidak menunjukkan tanda-tanda perlahan, baik di peringkat global mahupun di Malaysia, dan pengenalan Creta memberi pilihan lebih kepada rakyat Malaysia dalam bentuk SUV kompak yang selari dengan keadaan semasa,” kata Pengarah Urusan HSDM, Encik Low Yuan Lung.

Wajah Parametric Jewel Hyundai Creta menampilkan lampu siang LED yang tersembunyi di dalam gril, menghasilkan penampilan yang menakutkan dan penuh misteri. Pada waktu malam, ia bergabung dengan lampu projektor LED yang dipasang pada bumper untuk mencipta tanda visual yang menarik dan moden.

Di dalam kabin, pelbagai ciri teknologi meningkatkan keselesaan, kemudahan, dan keterbawaan, termasuk kluster LCD TFT 10.25 inci, skrin sentuh infotainment lapan inci dengan Android Auto tanpa wayar, Apple CarPlay dan Pengenalan Suara, penghawa dingin auto dengan lubang udara belakang, kemasukan kunci dan enjin butang start, serta brek parkir elektronik dengan auto hold.

Enjin petrol empat silinder Smartstream G1.5 liter Creta menghantar 115 PS pada 6,300 rpm dan tork 144 Nm pada 4,500 rpm ke roda depan melalui Transmisi Pembolehubah Bijak (IVT) Smartstream, yang membolehkan pergerakan yang lancar, cekap, dan segera. Sebanyak empat mod memandu boleh dipilih oleh pemandu – Eco, Normal, Sport dan Smart – yang menunjukkan kepelbagaian karakter Creta.

Dari segi keselamatan, Creta dilengkapi dengan enam beg udara dan satu set lengkap ciri keselamatan aktif Hyundai SmartSense, termasuk Forward and Blind Spot Collision-Avoidance Assist, Lane Keeping Assist, Lane Following Assist, Leading Vehicle Departure Alert, Rear Cross Traffic Collision-Avoidance Assist, Safe Exit Warning and High Beam Assist – semua ini menyumbang kepada penarafan keselamatan lima bintang Pemprogram Penilaian Kereta Baharu untuk Negara-negara Asia Tenggara (ASEAN NCAP).

“Hyundai Creta berharga RM149,888, atas jalan sebelum insurans untuk Semenanjung Malaysia. Untuk menambahkan nilai, kami menawarkan waranti lanjutan percuma selama 5 tahun/300,000 km serta perkhidmatan percuma selama 3 tahun/50,000 km untuk 150 pembeli pertama!” kata Encik Low.

Hyundai Creta boleh ditempah dalam warna Dragon Red Pearl, Galaxy Blue Pearl, Titan Grey Metallic, Midnight Black Pearl, atau Creamy White Pearl. Pelanggan boleh membuat tempahan di mana-mana cawangan jualan berlesen di seluruh negara atau melalui Cl!cktoBuy (https://www.hyundai.com.my/clicktobuy/)[[3](https://www.wikihow.com/Summarize-an-Article)].

Akhir kata, Hyundai Creta kini menjadi pilihan terbaharu di pasaran SUV Malaysia yang kompetitif. Dengan ciri-ciri yang menarik, harga yang berpatutan, dan tawaran menarik untuk pembeli awal, Creta dijangka mendapat sambutan hangat daripada peminat kereta tempatan. Jadi, jangan lepaskan peluang untuk memiliki Hyundai Creta yang menarik dan penuh gaya ini.

Sekarang, dengan pelancaran Creta, HSDM semakin mengukuhkan posisinya dalam pasaran SUV Malaysia, yang menawarkan pelbagai pilihan menarik untuk pelanggan yang mencari gaya, teknologi, dan keselamatan yang hebat dalam satu pakej. Jadi, apa yang masih anda tunggu? Terokai keindahan dan kelebihan Hyundai Creta hari ini dan jadilah sebahagian daripada revolusi SUV yang semakin meningkat di Malaysia.

Dan itulah, kawan-kawan. Sebuah artikel yang penuh dengan informasi mengenai pelancaran rasmi Hyundai Creta di Malaysia. Harapan kami adalah anda akan mendapat pengetahuan yang berguna daripada perkongsian ini, dan mungkin, hanya mungkin, Creta akan menjadi pilihan hati anda yang seterusnya. Selamat meneroka dunia automotif yang menarik ini bersama kami, dan jangan lupa untuk terus mengikuti gohedgostan.com untuk lebih banyak berita dan ulasan mengenai kereta-kereta terkini!

Previous post

Geely Radar RD6 Dilancarkan di China Bermula Dari USD21,000

Next post

Bilik Pameran Pengedar Ferrari Ital Auto Hampir Siap

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *