Bisnes

Bilik Pameran Pengedar Ferrari Ital Auto Hampir Siap

Tempat baharu ini akan menjadi bilik pameran utama pengedar sah Ferrari Ital Auto apabila siap nanti.

Dengan para kontraktor bekerja dengan laju sekali, nampaknya bilik pameran Ferrari Ital Auto yang baharu akan siap untuk pelanggan sebelum akhir Mei 2023.

Sekiranya anda tertanya-tanya, kemudahan baharu ini terletak di Glenmarie seperti yang kami nyatakan sebelum ini. Hanya dua lot kilang jauh dari masjid megah di Glenmarie dan tepat sebelah bilik pameran Sisma Auto milik BYD yang baharu.

Ini juga akan menjadi bilik pameran jualan Ferrari sementara yang akan melengkapi bilik pameran Ferrari Kuala Lumpur pusat bandar yang baharu yang dikhabarkan akan ditempatkan di Four Seasons Kuala Lumpur.

Jadi, mengapa di Four Seasons Kuala Lumpur? Nah, kita sudah tahu bahawa jutawan kelahiran Ipoh, Ong Beng Seng yang terkenal dengan perniagaan hotel dan gaya hidupnya di Singapura serta Malaysia melakukan langkah pintar pada awal tahun lepas untuk mengambil alih perniagaan Ferrari di Malaysia daripada Naza Italia.

Ini diumumkan secara rasmi pada bulan April tahun ini dan apabila www.dsf.my ‘membocorkan’ berita pengambilalihan perniagaan Ferrari Malaysia pada bulan Mac 2023, 3 minggu lebih awal.

Jadi, Ong Beng Seng yang sudah memiliki Four Seasons Resorts di Bali, Singapura, dan Maldives sebelum membina Four Seasons Place berharga RM3 bilion 65 tingkat di pusat bandar Kuala Lumpur yang dia bekerjasama dengan Tan Sri Syed Yusof Tun Syed Nasir dan DYMM Sultan Selangor di bawah syarikat, Venus Assets Sdn Bhd.

Ital-Auto_Ferrari-1.0

Yang menariknya, jutawan Malaysia ini telah menjual kereta Ferrari di Singapura sejak 2009 apabila dia mengambil alih perniagaan Ferrari daripada Hong Seh Motors Singapura yang merupakan perniagaan keluarga yang telah ditubuhkan dan dijalankan dengan baik.

Oleh itu, kita dengan mudah dapat memahami ‘kabel’ yang kuat yang membentuk pengedar Ferrari Ital Auto yang baharu di Malaysia.

Selain itu, terdapat ‘kabel’ tambahan dengan Ital Automotive Shanghai Co. Ltd. (China) yang juga dimiliki sepenuhnya oleh kelahiran Ipoh, Ong Beng Seng ini.

Antara, jumlah jualan tinggi Ferrari di Shanghai dan Singapura dan menjadi orang utama dalam membawa Formula One (F1) ke Singapura, ditambah lagi jangan lupa bahawa Ong Beng Seng memiliki hak ke atas Grand Prix Singapura, taukey kelahiran Malaysia ini membuat wakil-wakil Ferrari di rantau ini dan bahkan beberapa orang penting di Marenello, Itali menari mengikut rentak pilihan beliau.

Ini hanya perniagaan seperti yang mereka katakan dalam dunia mereka. Kami mengucapkan tahniah dan kami menantikan untuk bertemu Ong Beng Seng di pembukaan bengkel Ferrari Ital Auto nanti.

Sebagai penutup, kemunculan pengedar Ferrari Ital Auto di Malaysia ini pasti akan memainkan peranan penting dalam memenuhi keperluan pelanggan Ferrari di Malaysia dan membawa jenama mewah ini ke tahap yang lebih tinggi. Dengan pengalaman Ong Beng Seng dalam industri kereta mewah dan hubungan yang kuat dengan Ferrari di rantau ini, kita boleh menjangkakan perkhidmatan dan produk yang lebih baik serta pengalaman pelanggan yang memuaskan. Adalah penting untuk menyatakan bahawa kejayaan Ong Beng Seng membuktikan bahawa tekad dan visi yang jelas dapat mengubah nasib seseorang dan sektor perniagaan. Sebagai artikel ini melabuhkan tirainya, kita akan menantikan untuk melihat Ferrari Ital Auto berkembang dan menjadi pemain utama dalam industri kereta mewah di Malaysia.

Kami cuma berharap mereka sudi melayan kita bila mereka beroperasi nanti.

Previous post

Hyundai Creta Rasmi Dilancarkan di Malaysia!

Next post

Hyundai Gulingkan Samsung Sebagai Syarikat Paling Untung di Korea

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *