Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Geely Radar RD6 Dilancarkan di China Bermula Dari USD21,000

Jika Radar RD6 dilancarkan di Malaysia dengan harga ini, ia pasti akan laris di pasaran.

Baru-baru ini, kita telah melaporkan mengenai jenama kenderaan elektrik gaya hidup Geely iaitu Radar dan trak pikap elektriknya, Radar RD6. Kami secara peribadi memuji keindahan dan kesederhanaan interiornya. Kini, trak pikap tersebut telah dilancarkan di China dengan harga permulaan hanya USD21,000 untuk model asas dan pada harga ini, trak pikap ini benar-benar berbaloi.

Radar RD6 Model asas ini dikenali sebagai edisi Perniagaan dan pelanggan di China yang membuat pesanan Radar RD6 sebelum 4 Mei 2023 juga akan menerima diskaun sebanyak 5,000 yuan (USD700). Jadi mereka pada dasarnya akan mendapatkan trak pikap elektrik ini dengan julat elektrik 410km dan 268hp hanya dengan harga 140,800 yuan (USD20,300), itulah yang kami panggil tawaran hebat.

Selain itu, trak pikap Radar RD6 juga dibina atas platform Geely Sustainable Experience Architecture (SEA), sama seperti banyak kereta Geely baharu dan ukurannya adalah panjang 5,260mm, tinggi 1,900mm dan lebar 1,830mm dengan jarak roda 3,120mm, menjadikannya sangat mirip dengan Toyota Hilux yang popular.

Ramai yang mengatakan bahawa luaran Radar RD6 kelihatan sama dengan SUV Haoyue popular syarikat tersebut dan kami boleh melihat persamaannya, jadi kami bersetuju. Interior juga merupakan salinan sempurna daripada SUV tersebut dan berbeza daripada gambar yang kami bincangkan beberapa bulan lalu, kereta ini mempunyai interior dua warna maroon dan hitam tetapi kami lebih suka yang berwarna hitam sepenuhnya.

Selain itu, segala-galanya dari skrin utama, terowong tengah, lubang udara, dan juga stereng semuanya sama dengan Geely Haoyue. Radar RD6 juga dilengkapi dengan skrin infotainment 12.3 inci, HUD, serta sistem operasi Galaxy Geely yang menjalankan semua sistem dalaman trak pikap ini.

Semua peringkat trim Radar RD6 dikuasakan oleh motor belakang 200kW yang menghasilkan tork maksimum 384Nm. Ini mungkin tidak kelihatan banyak untuk trak pikap off-road, tetapi jujur, kebanyakan pemilik hanya akan menggunakannya sebagai kenderaan gaya hidup. Kereta ini mempunyai kelajuan maksimum 185km/j, dan masa pecutan seratus kilometer sejam dalam 7.3 saat.

Berkenaan bateri, Radar RD6 dilengkapi dengan bateri LFP 63kWh yang mampu menawarkan julat CLTC 410km, atau bateri NMC ternary 86kWh yang menawarkan 550km julat CLTC, atau bateri NMC 100kWh yang menawarkan 632km julat CLTC, jadi semua model cukup dilengkapi untuk menempuh jarak yang baik.

Radar RD6 diletakkan pada roda aluminium 17 inci dan sebagai kenderaan elektrik (EV), ia juga mempunyai frunk. Bak trak ini mempunyai kapasiti 1,200 liter dan dengan penambahan model asas baharu, julat harga bermula dari 145,800 yuan hingga 289,800 yuan (USD21,094 hingga USD71,927). Jadi, adakah anda ingin melihatnya di sini?

Gambar dan maklumat terima kasih kepada CarNewsChina dan artikel penuh mereka boleh diakses di sini.

Sebagai penutup, Radar RD6 benar-benar menjanjikan potensi besar dalam pasaran trak pikap elektrik. Dengan harga yang sangat berpatutan dan keupayaan teknologi yang mengagumkan, kami yakin trak pikap ini bakal menjadi pilihan popular di kalangan peminat trak pikap yang mahu beralih ke kenderaan elektrik. Namun, persoalannya kini ialah sama ada Geely akan membawa Radar RD6 ke Malaysia atau tidak. Kami di sini di gohedgostan.com akan terus mengikuti perkembangan ini dan memberikan anda berita terkini mengenai kemungkinan kedatangan Radar RD6 ke tanah air kita. Jadi, nantikanlah berita menggemparkan daripada kami dan jangan lupa untuk berkongsi pendapat anda mengenai trak pikap elektrik ini di bahagian komen!

Previous post

Toyota FJ Cruiser Kini Bersara Selepas 16 Tahun Gemilang

Next post

Hyundai Creta Rasmi Dilancarkan di Malaysia!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *