Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Radar RD6 Baharu Yang Pertama Akhirnya Siap Keluar Dari Kilang

Ia nampak bagus tetapi adakah Malaysia akan melihat Radar RD6 di bilik pameran tempatan?

Berita awal kami ada melaporkan bahawa Geely melancarkan sub jenama elektrik mereka, Radar. Adakah anda juga masih ingat apabila kami berkongsi gambar bahagian dalam kenderaan pertama yang akan dilancarkan oleh Radar, trak pikap RD6? Bersedialah untuk teruja sekali lagi kerana RD6 yang pertama baru sahaja dikeluarkan daripada barisan pengeluaran.

Walaupun masih tiada pengesahan rasmi oleh Geely atau Proton bahawa kami akan melihat trak pikap ini sebagai pengganti Proton Arena dan menghidupkan semula papan nama itu, Geely telah mengesahkan ia akan dijual di pasaran di luar China dan juga di China. Walau bagaimanapun, kami masih belum menerima pengesahan mengenai pasaran mana.

Walau apa pun, kami (sekali lagi) “berminat” dengan trak pikap ini dan berharap Proton membawa masuk kereta ini dan menjualnya secara tempatan seperti mereka lakukan dengan Proton X70 dan X50, kedua-duanya adalah kereta yang sangat berjaya tetapi sejak Malaysia sangat ketinggalan berbanding kebanyakan negara dan wilayah dalam penggunaan kenderaan elektrik (EV), nampaknya ia tidak mungkin buat masa ini.

Kami berpendapat Radar RD6 akan menjadi pilihan yang sangat popular di kebanyakan, jika tidak semua, pasaran ia dijual kerana ia mempunyai beberapa spesifikasi yang mengagumkan yang telah disahkan oleh Geely termasuk saiznya lebih kurang sama dengan Toyota Hilux ( penjual terbaik dalam segmen) dan mempunyai jarak sekitar 600km tambahan kepada bahagian dalamannya yang cantik.

Radar RD6 sangat berteknologi maju malah mempunyai banyak ciri gaya hidup terbina dalam supaya seseorang dapat menikmati faedah penuh elektrifikasi walaupun semasa berkhemah di luar kawasan yang hebat.

Selain itu, jenama itu juga mempunyai subjenama gaya hidup yang dirancang untuk digunakan bersama trak pikap yang dipanggil Radar Weekends dan ia akan melibatkan pengguna dalam aktiviti luar seperti mendaki dan berkhemah serta banyak lagi aktiviti yang menyeronokkan, jadi jika Radar RD6 benar-benar datang ke Malaysia dan kita boleh menyepadukan ini, kereta itu pasti terjual sendiri.

Malangnya, buat masa ini, kita mengidam sajalah dan sehingga dan melainkan Geely atau Proton secara rasmi mengumumkan apa-apa yang berkaitan dengan Radar RD6 atau hanya jenama Radar secara amnya, apa yang boleh kita lakukan ialah terus berharap dan berdoa agar ia akan mendarat tidak lama lagi.

Anda suka Radar RD6 ini? Kami sudah agak berat sebelah kerana kami sukakan rupa bahagian dalam jadi jelas sekali kami suka kenderaan itu secara keseluruhan tetapi kami ingin tahu pendapat anda.

Previous post

SUV Elektrik Polestar 3 Tidak Akan Dilancarkan Di Malaysia

Next post

Taufan Ian Musnah Banyak Supercar Termasuk McLaren P1

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *