Anugerah / VOTY / Pameran Motor

Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur: Acara Perasmian Yang Menarik

Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur akan debut pada 9-11 Jun 2023. Dapatkan tiket anda sekarang!

Peminat kereta di Malaysia dan rantau ASEAN pasti akan teruja apabila Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur membuat penampilan sulungnya dari 9-11 Jun di Pusat Pameran & Perdagangan Antarabangsa Malaysia (MITEC). Acara satelit yang dimodelkan selepas pameran kereta custom dan performance yang terkenal di show-stopping yang diimport khas dari Jepun dan pempamer dan penala peringkat-1 seperti Top Secret, Spoon, HKS, dan Greddy antara lain.

Dengan jumlah ruang lantai 130,000 kaki persegi, pameran itu dijangka menarik 150,000 pengunjung, termasuk peminat kereta, pempamer dan pengeluar. Dianjurkan bersama oleh Kumpulan MUSE Asia, Element X Strategies dan San Ei Corporation, pemilik harta intelek Tokyo Auto Salon, acara itu menjanjikan setiap sedikit berprestij seperti di Jepun.

Menurut Riduwan Matni, Ketua Pegawai Eksekutif MUSE Group Asia, rancangan itu bertujuan untuk mempamerkan tawaran terkini dan paling inovatif daripada pemain automotif besar dan kecil di Malaysia dan ASEAN.

Acara ini menawarkan saiz gerai yang berbeza untuk disewa, dengan lebih daripada 50% ruang lantai telah diisi oleh pempamer seperti Red Springs Sdn Bhd, Hot Wheels, EMMA Malaysia, Soon Soon Garage dan pemain kereta serantau seperti Option 4 Wheel dari Thailand dan Adtory-Minshing Automotives dari China.

Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur 1.0

Segmen aftermarket automotif di Malaysia bernilai lebih AS$6 bilion setahun, memberikan sumbangan yang besar kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) Malaysia. Dengan Malaysia menduduki tempat ketiga di peringkat global dalam pemilikan kereta pada 93% isi rumah, minat yang kukuh daripada peminat motor dan jenama automotif dijangka mengalu-alukan kehadiran Tokyo Auto Salon ke Malaysia.

Acara itu akan menampilkan barisan ratu cantik perlumbaan dari Jepun, di samping persembahan dan bengkel yang disusun untuk pameran itu. Pembeli tiket awal akan bertanding untuk cabutan bertuah untuk memenangi dua pasangan perjalanan berbayar semua perbelanjaan ke Auto Salon Tokyo di Jepun pada tahun 2024.

Menurut Junichi Fukui, Ketua Pengarah Tokyo Auto Salon Federation, pameran Kuala Lumpur itu bertujuan untuk mewujudkan platform yang bertenaga dan berdaya maju untuk ahlinya dan pengeluar serantau yang berpotensi untuk terlibat dalam perniagaan. Beliau juga menyatakan bahawa Tokyo Auto Salon di luar Jepun berhasrat untuk mendapatkan pendedahan yang lebih besar untuk ahlinya dan menerokai pasaran baharu dan baru muncul.

Minat terhadap kereta JDM telah berkembang dengan pesat di seluruh dunia, dan Tokyo Auto Salon telah menjadi pusat fenomena ini. Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur dibayangkan menjadi hab strategik untuk peminat dan ahli di ASEAN.

Previous post

Konsep Mitsubishi XRT Merupakan Trak Pickup Triton Generasi Seterusnya

Next post

Adakah Ford Explorer EV Baharu Ini Ford Yang Penting?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *