Trak Pikap, Van, MPV, Bas & Lori

Konsep Mitsubishi XRT Merupakan Trak Pickup Triton Generasi Seterusnya

Mitsubishi XRT akan debut di Pameran Motor Antarabangsa Bangkok 2023

Pameran Motor Antarabangsa Bangkok ke-44 yang sedang berlangsung dari 21 Mac 2023 hingga 2 April 2023 sememangnya tidak dapat dilupakan kerana Mitsubishi Motors akan memaparkan Mitsubishi XRT Concept baharu, sebuah kereta konsep trak pikap Triton 1 baharu dirancang untuk pelancaran pada tahun fiskal 2023 dan kami teruja.

Mitsubishi Triton adalah model terlaris jenama yang dikeluarkan di Kilang Laemchabang di Thailand dan dieksport ke kira-kira 150 negara di seluruh dunia. Kereta itu dijadualkan untuk reka bentuk semula penuh pertamanya dalam masa kira-kira sembilan tahun, menjadikannya generasi keenam trak pikap bersaiz sederhana jenama itu.

Selepas pelancarannya di Thailand, Mitsubishi XRT kemudian akan dilancarkan di rantau ASEAN, Oceania dan pasaran global lain secara berurutan. Konsep Mitsubishi XRT dicirikan oleh ekspresi garang di bahagian hadapan dan tudung teguh yang berterusan ke sisi dengan gaya bertemakan mendatar yang berani.

Konsep Mitsubishi XRT juga menampilkan fender besar depan dan belakang bersama tayar mud-terrain, memberikannya keupayaan untuk menakluki semua bentuk rupa bumi. Badannya menampilkan reka bentuk penyamaran yang diilhamkan oleh batu lava yang penuh dengan tenaga pekat, dan bahagian tepi dengan grafik ikon jenama Ralliart.

Semasa Asia Cross Country Rally 2024, Pasukan Mitsubishi Ralliart, yang akan menerima sokongan teknikal daripada Mitsubishi Motors, merancang untuk bersaing dengan prototaip model merentas desa Mitsubishi Triton serba baharu (spesifikasi Kumpulan T1) semasa merebut kemenangan.

Hiroshi Masuoka, pemandu dua kali juara Rali Dakar pada tahun 2002 dan 2003, akan berkhidmat sebagai pengarah pasukan, dan jurutera Mitsubishi Motors akan melakukan pra-ujian serta menemani pasukan untuk memberikan sokongan pada rali itu.

Mitsubishi Motors akan menggunakan kepakaran yang diperolehi daripada perhimpunan sebagai maklum balas dalam pembangunan kenderaan pengeluarannya, dengan matlamat mencipta kenderaan 
yang mencerminkan nilai Mitsubishi Motors dan menyampaikan keseronokan pemanduan yang selamat dan selesa dalam sebarang cuaca atau keadaan jalan.

Takao Kato, presiden dan ketua pegawai eksekutif, Mitsubishi Motors, berkata, “Fiskal 2023 ialah tahun penting bagi Mitsubishi Motors untuk mempercepatkan perniagaan kami di rantau ASEAN, dengan pelancaran Triton yang diubah suai sepenuhnya dan SUV kompak serba baharu.”

“Triton serba baharu sedang melalui sentuhan terakhir sebagai persediaan untuk keluarannya, kerana kami telah melakukan ujian ketahanan yang ketat di seluruh dunia sambil turut menggabungkan pengetahuan yang diperoleh daripada aktiviti rali. Dengan pelancaran kenderaan baharu sebagai tumpuan utama, kami akan meneruskan pemacuan kami ke arah pertumbuhan selanjutnya. Sila nantikan masa depan Mitsubishi Motors,” tambah beliau.

Previous post

Honda BR-V Telah Dihentikan Di Malaysia Tanpa Pengganti

Next post

Tokyo Auto Salon Kuala Lumpur: Acara Perasmian Yang Menarik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *