Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Pelancaran Volvo C40 Di Malaysia Dengan Harga RM288,888

Volvo C40 semua elektrik kini di Malaysia dan hanya boleh didapati dalam talian.

Tahun yang amat bermakna untuk kenderaan elektrik di negara kita! Volvo Car Malaysia adalah yang pertama memperkenalkan kenderaan elektrik bateri pemasangan tempatan – XC40 Recharge Pure Electric (dikenali di pasaran lain sebagai XC40 Pure Electric P8). Hari ini, mereka membuat susulan dengan Volvo C40 Recharge Pure Electric.

C40 sebenarnya berkongsi banyak komponen teras dengan XC40 semua elektrik termasuk Compact Modular Architecture (CMA), pek bateri litium-ion dan persediaan motor berkembar. Walau bagaimanapun, C40 telah direka bentuk dari bawah untuk menjadi kenderaan elektrik bateri manakala XC40 direka untuk berbilang pilihan rangkaian kuasa – petrol, diesel, hibrid ringan, hibrid plug-in dan elektrik tulen.

C40 juga mempunyai rupa tersendiri, dalam dan luar. Bumbung mencerun secara mendadak ke bawah untuk siluet seperti coupé. Ia dipenuhi dengan lampu brek tandatangan yang unik dengan kesan animasi berurutan.

Volvo C40 Recharge Pure Electric mempunyai output 408hp dan 660Nm tork yang dihantar melalui keempat-empat roda untuk masa 0-100km/j dalam masa 4.7 saat sahaja. Ia mempunyai jarak 450km dengan cas penuh. Pengecasan Pantas DC 150kW membolehkannya pulih sehingga 80% keadaan pengecasannya dalam masa 28 minit. Penambahbaikan ke atas XC40 Recharge Pure Electric dalam julat dan prestasi adalah disebabkan oleh aerodinamik yang lebih baik. Bumbung cerun C40, spoiler yang dipasang di bumbung dan spoiler yang dipasang pada pintu belakang semuanya menyumbang kepada ini.

Di Malaysia ia hanya tersedia dalam talian melalui Platform Jualan Dalam Talian Volvo Car Malaysia yang baharu (http://www.volvocars.com/my) dengan harga RM288,888 di atas jalan. Harga ini termasuk:

  • 5 tahun waranti kenderaan
  • 8 tahun waranti bateri atau 160,000km (yang mana dahulu)
  • 5 tahun Volvo on Call (Bantuan Tepi Jalan)
  • 5 tahun Volvo Service Included (VSI) atau sehingga 100,000km (yang mana dahulu)
  • Perkhidmatan Digital 4 tahun
  • Kabel pengecasan

Pilihan 5 warna:

  • Crystal White
  • Black Stone
  • Silver Dawn
  • Sage Green
  • Fjord Blue

Tempahan dalam talian bermula jam 8 malam 14 Disember dengan unit tersedia untuk dilihat di pengedar sah Volvo mulai esok 15 Disember 2022.

“Warisan keselamatan dan kemampanan kami ditingkatkan oleh pencapaian elektrifikasi yang kami capai setakat ini, terutamanya di Malaysia di mana kami telah menggalakkan ramai untuk menyesuaikan pengalaman pemanduan yang lebih mampan. Hari ini, kami membawakan Volvo C40 Recharge Pure Electric, penjelmaan segala-galanya – 100% elektrik dengan sifar pelepasan. Ia adalah kenderaan elektrik sebenar, direka untuk memberikan pengalaman mobiliti mampan baharu,”

Charles Frump,

Pengarah Urusan Volvo Car Malaysia.

Previous post

CBU Mercedes-Benz EQE 350+ Akhirnya Tiba Dengan Harga RM419,888

Next post

Volvo Car Malaysia Memperkenalkan Platform Jualan Dalam Talian

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *