Bisnes

Haval H6 Kini Dipasang Secara Tempatan Di Pakistan, Sama Seperti Proton X70

Haval H6 dari Great Wall Motor akan dipasang di Pakistan sama seperti Proton X70 untuk pasaran itu.

Mengambil kesempatan daripada struktur cukai pasaran ialah cara terbaik untuk mendapatkan harga yang kompetitif untuk produk anda. Semua pembuat kereta tahu ini. Itulah sebabnya ramai yang akan membelanjakan berjuta-juta untuk kilang untuk mengeluarkan kenderaan tempatan dalam pasaran eksport sambil meninggalkan lebihan kapasiti yang terdapat di loji domestik. Itulah yang kita lihat berlaku di Pakistan sekarang dengan Great Wall Motors (GWM) dan Haval H6 HEV mereka.

Ini amat menarik kerana Proton X70 pun dipasang di Pakistan. Walaupun Proton mungkin mempunyai kelebihan harga dengan X70, perlu diingat bahawa X70 tidak benar-benar seiring dengan banyak perkembangan Boyue yang berasaskannya. Sementara itu, Haval H6 HEV generasi ke-3 akan datang dalam senjata yang hebat dengan platform terkini, rangkaian kuasa dan inovasi teknologi daripada GWM.

Jika GWM mula mengambil bahagian pasaran Proton dalam pasaran eksport seperti ini, adakah Proton akhirnya wajar meminta penaikan taraf untuk X70 daripada Geely? Lagipun, China dan pasaran lain telah menyaksikan Boyue berkembang menjadi Boyue Pro, Boyue X dan Boyue L dalam masa yang diperlukan oleh Proton untuk memberikan X70 yang sama program CKD, pembangkit kuasa baharu dan penambahbaikan spesifikasi kecil.

Bagaimanakah prestasi kedua-dua produk ini bersaing satu sama lain sebagai SUV CKD Pakistan?

Buat masa ini, ia menjadi tanda tanya besar. Haval H6 HEV bahkan tidak mempunyai tanda harga di pasaran Pakistan. Ia juga tidak jelas bagaimana kedua-dua ini disusun dari segi peralatan dalam pasaran Pakistan. Buat masa ini, berikut adalah dua perkara yang boleh kita bandingkan.

Ukuran

Dari segi saiz, Haval H6 HEV ialah 4653mm panjang, 1886mm lebar dan 1724mm tinggi dengan jarak roda 2738mm. Proton X70, 4519mm panjang, 1831mm lebar dan 1694mm tinggi dengan jarak roda 2670mm. Haval menang dalam semua metrik.

A Haval H6 HEV, spotted at the Malaysian Ora Good Cat launch

Powertrain

Havel H6 HEV ditawarkan dengan turbo 1.5L 4-silinder dengan motor elektrik, kuasa penghantaran DCT 7-kelajuan ke roda hadapan. Enjin petrol menghasilkan 153PS dan 233Nm tork manakala motor elektrik menyumbang 177PS dan 300Nm tork.

Proton X70 ditawarkan dengan turbo 1.5L 3-silinder dengan kuasa penghantaran DCT 7-kelajuan sama ada pada roda hadapan atau semua roda bergantung kepada varian. Enjin ini menghasilkan 177PS dan 255Nm tork.

Previous post

Pemandu EV Di UK Kena Bayar Cukai Jalan Mulai 2025

Next post

Setakat November Ini Saja Perodua Sudah Menjual 250K Kereta

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *