Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Kecanggihan Elektrik GWM ORA 07: Bermula Dari RM169,800 dengan Jarak 640km

Gabungan Estetika dan Inovasi dalam Model Elektrik Terbaru

Kuala Lumpur, Malaysia — Kini telah tiba, GWM ORA 07, manifestasi terkini teknologi kenderaan elektrik, dilancarkan dengan dua varian menarik: Long Range Ultra dan Performance. Varian Ultra, bermula dengan harga RM169,800, menawarkan pemanduan Front-Wheel Drive (FWD) dengan output 204 PS dan 340 Nm untuk jarak maksimum 640 km (NEDC). Varian Performance, dengan tag harga RM189,800, mengambil segalanya setingkat lebih tinggi dengan All-Wheel Drive (AWD), kuasa dorongan 408 PS, dan 680 Nm untuk jarak 550 km, dengan keupayaan memecut 0 hingga 100 km/j dalam 4.3 saat.

Tidak hanya prestasi yang menonjol, ORA 07 juga dibekali dengan kapasiti bateri yang mengagumkan sebesar 83.499 kWh, yang dapat dicas dari 30% hingga 80% dalam masa 32 minit, memaparkan kecemerlangan yang tidak dapat disangkal. Disertai dengan koefisien seret ultra-rendah pada 0.22 Cd, ORA 07 memperlihatkan dedikasi GWM dalam meningkatkan efisiensi aerodinamik dan pengalaman pemanduan yang luar biasa.

Dengan dimensi 4871 mm panjang, 1862 mm lebar, dan 1500 mm tinggi, bersama dengan asas roda 2870 mm, ORA 07 memancarkan aura yang anggun dalam tiga pilihan warna metalik: kelabu, ungu, dan putih. Untuk sentuhan kemewahan dalam kabin, varian Ultra menawarkan interior hitam yang mewah, dengan pilihan peningkatan kepada interior coklat klasik, sementara varian Performance secara eksklusif menghadirkan interior coklat.

ORA 07 menyediakan pemanduan yang disesuaikan melalui 5 mod memandu untuk varian Ultra, dan tambahan satu mod Sport+ yang diaktifkan oleh turbo pintar bagi varian Performance. Rekabentuknya yang lancar, ditambah dengan lampu depan LED canggih, pintu tanpa bingkai, dan spoiler belakang elektrik menawarkan sentuhan dinamik yang tidak terbanding. Lebih jauh lagi, bumbung kaca panoramik 1.7m memberi ruang pandang yang luas, mencipta suasana yang lebih terbuka dan menyeluruh.

Membahas lebih dalam, selama lebih dari 30 tahun, GWM telah menghasilkan automobil yang berpusat kepada pengguna, dengan memperhatikan keperluan harian konsumer. ORA 07 dirancang dengan ciri-ciri yang intuitif untuk kegunaan sehari-hari seperti pengecasan tanpa wayar 50w, kerusi ergonomik dengan fungsi urut dan sistem ventilasi udara, serta lampu hiasan dengan pencahayaan LED. Fungsi vehicle-to-load (V2L) 3.3kw berfungsi sebagai sumber tenaga untuk kegiatan luar seperti berkhemah atau piknik, mencerminkan kepraktisan yang unik untuk gaya hidup Malaysia.

Keutamaan terbesar GWM adalah ciri keselamatan yang menjamin perlindungan maksimum. Struktur badan ORA 07 dibuat dari bahan berkekuatan tinggi, dengan reka bentuk yang diarahkan untuk mengurangkan risiko kecederaan atau kematian akibat kemalangan. Ia dilengkapi dengan bantuan pemanduan cerdas L2, ACC, ICA, PDC, dan banyak lagi, yang semuanya bertujuan untuk meningkatkan keselamatan dan keselesaan pemandu.

GWM menawarkan pakej waranti yang menguntungkan untuk pemilik ORA 07, menjanjikan perlindungan jangka panjang dengan waranti penuh kenderaan hingga 6 tahun atau 150,000 km, dan waranti 8 tahun untuk bateri, motor elektrik, dan unit kawalan motor elektrik.

Previous post

Kemewahan Tanpa Tanding: Mercedes-Benz Mengungguli Arena Mewah

Next post

Masa Depan Hijau: PRO-NET dan CIMB Menerajui Revolusi EV di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *