Hibrid, Elektrik, Hidrogen

GWM Ora 07 di Malaysia: Inovasi Kenderaan Elektrik Yang Mendefinisikan Semula Mobiliti

GWM Ora 07, Antara Estetika dan Teknologi Maju, Menjanjikan Era Baru dalam Mobiliti Elektrik dengan Harga Anggaran Kami Antara RM170,000 hingga RM200,000

Pada 4 Mac 2024, GWM Malaysia telah memperkenalkan Ora 07, sebuah kenderaan elektrik (EV) yang mengubah paradigma mobiliti, di acara Pratonton Media di The Raw Studio, Kota Damansara. Sedan elegan ini menandakan awal dari barisan produk cita-cita tinggi GWM untuk tahun 2024, yang akan diikuti dengan pelancaran GWM Haval H6 HEV pada suku kedua dan GWM Tank 300 pada suku ketiga tahun yang sama.

Meskipun di China dikenali sebagai Ora Lightning Cat, di Malaysia, kenderaan ini diberi nama ORA 07, mungkin kerana istilah ‘cat’ kurang diterima untuk kenderaan di Malaysia.

Reka bentuk GWM Ora 07, sebuah coupe elektrik yang aerodinamik, menawan dengan bentuknya yang dinamik dan elegan. Gabungan harmoni nuansa retro dan moden, dengan gril tertutup dan lampu depan bujur, mencipta nostalgia sambil meletakkan kenderaan ini di hadapan masa depan.

Siluetnya, yang mengingatkan kepada kereta fastback, dilengkapi dengan pemegang pintu tersembunyi, pintu tanpa bingkai, dan spoiler elektrik adaptif, menegaskan inspirasi desain dari kereta sport. Dengan dimensi panjang 4,871 mm, lebar 1,862 mm, dan tinggi 1,500 mm, Ora 07 memperlihatkan postur yang mengagumkan.

Dalamnya, yang mewah dengan kulit premium, konsol tengah berbentuk T dengan panel berputar, dan tempat duduk ergonomik dengan ciri urut, menawarkan pengalaman memandu yang tiada bandingnya. Dilengkapi dengan bumbung matahari gaya kubah dan sistem penghawa dingin pintar, Ora 07 memastikan keselesaan pada setiap perjalanan dengan reka bentuk dalaman yang minimalis, mewah dan sporty.

Tersedia dalam warna kelabu, ungu dan putih, Ora 07 menawarkan individuasi pemandu. Tersedia dalam varian Long Range dan Performance, kedua-duanya dikuasakan oleh bateri litium ternary termaju dengan kapasiti 83.499kwj, menonjolkan prestasi unggul dan serba boleh.

Varian Jarak Jauh menjanjikan jarak tempuh hingga 640km, dengan kekuatan 150kW dan tork 340Nm. Sementara model Prestasi meningkatkan kegembiraan dengan 300kW dan 680Nm tork, dengan jangkauan hingga 550km.

Jika anda merasa bahwa Ora 07 memiliki kemiripan dengan Porsche, wajar saja, karena kami menduga desainernya sama dengan yang mendesain ORA Good Cat, yakni seorang desainer Porsche terdahulu, Emanuel Derta.

Dengan harga yang kami anggarkan akan berada dalam lingkungan RM170,000 hingga RM200,000, Ora 07 menanti pelancaran rasminya di Malaysia. Tempahan dibuka sekarang.

Terus Terang

GWM Ora 07 bukan hanya menetapkan standard baru dalam reka bentuk dan teknologi EV tetapi juga berpotensi besar dalam meredefinisi pengalaman pemanduan elektrik di Malaysia. Dengan reka bentuk yang inovatif dan prestasi yang mengesankan, Ora 07 siap menjadi pelopor dalam evolusi mobiliti elektrik, menjanjikan pengalaman memandu yang luar biasa bagi pengguna di Malaysia.

GALERI

GALERI 2

Previous post

Pusat Panggilan Serbaguna Stellantis Malaysia: Langkah Maju Atau Sekadar Janji?

Next post

Volvo Malaysia Memperkenalkan Safety Driving Experience Pertama

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *