Berita Auto

Mercedes-Benz B-Class Dapat Facelift. Adakah Ia Akan Dibawa Masuk Malaysia?

MPV Kompak Mercedes-Benz B-Class mendapat kemas kini yang serupa dengan A-Class.

Bercakap tentang model Mercedes-Benz kompak, tidak semua gaya badan diterima di Malaysia. Hatchback 5 pintu Kelas A dan sedan 4 pintu adalah kedua-dua berprestasi dan hebat di sini. Crossover GLA dan GLB juga merupakan pilihan yang kukuh. Walau bagaimanapun, coupé 4 pintu CLA dan Shooting Brake serta MPV kompak B-Class tidak mendapat sambutan yang baik di sini. Yang terakhir ini, B-Class, telah diberi peningkatan untuk tahun model 2023, mencerminkan kebanyakan perubahan yang terdapat pada A-Class yang diperbaharui.

Di bahagian luar, B-Class baharu mendapat set lampu depan yang direka bentuk semula dengan LED pilihan. Grilnya baharu, begitu juga dengan bampar hadapan dan lampu belakang LED. Terdapat empat pilihan roda aloi baharu, ada yang sebesar 19″. Dua spoiler aero kecil ditemui pada bahagian tepi tingkap belakang untuk aerodinamik yang lebih baik. Ada 10 pilihan warna.

Di dalamnya anda akan menemui stereng Mercedes-Benz baharu, yang dibalut dengan kulit Nappa sebagai standard. Konsol tengah yang direka bentuk semula menampilkan rupa panel hitam dan susun atur skrin dwi 10.25″ masih tersedia. Selain stereng baharu dan konsol tengah baharu, perubahan terbesar pada bahagian dalaman ialah pengenalan pilihan baharu dan kemasan warna serta rangkaian bahan yang lebih mampan untuk kabin.

Salah satu corak trim baharu menampilkan corak bintang sebagai sorotan. Pilihan AMG Line masih tersedia sebagai versi B-Class yang paling sporty dan ia mendapat jahitan kontras ARTICO/MICROCUT merah.

Mercedes-Benz juga telah permudahkan pakej peralatan, menggabungkan pilihan yang sering dipesan. Kamera undur, paparan multimedia, pakej USB dan banyak lagi kini menjadi ciri standard. Sistem MBUX terbaharu disertakan seperti sistem telematik baharu dan Apple CarPlay tanpa wayar dan Android Auto Wireless dengan USB-C tambahan untuk pengecasan.

Seperti A-Class, julat enjin petrol telah dielektrik dengan sistem 48V untuk rangsangan tambahan 10kW. Starter generator baharu disertakan untuk setat yang lebih lancar dan mod pelayaran semasa cruising. Powertrain Hibrid Plug-in juga mendapat bateri voltan tinggi yang lebih baik dengan pengecasan AC 11kW dan bukannya 7.4kW. Motor elektrik dalam model ini telah dipertingkatkan sebanyak 5kW.

Kami mempunyai keraguan bahawa Mercedes-Benz Malaysia akan membawa masuk B-Class. Model pra-facelift sememangnya diperkenalkan, tetapi kami tidak pernah melihatnya di jalan raya dan ia tidak lagi disenaraikan di laman web mereka untuk dijual .

Previous post

Mengapa Perodua Bezza Kekal Kegemaran Pemandu E-Hailing

Next post

Jualan Perodua Naik 5 Peratus Dengan Isu Bekalan Bertambah Baik

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *