Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Mercedes-Benz C350e Baharu: Kenderaan Masa Depan

Model Terkini Mercedes-Benz C350e di Malaysia, Harga Anggaran RM355K – Teknologi Hibrid Plug-in yang Membawa Anda Lebih Jauh

Dengan kedatangan musim Tahun Baru Cina 2024 yang hampir berakhir hari ini, Mercedes-Benz Malaysia memperkenalkan kenderaan pertama mereka untuk tahun ini, Mercedes-Benz C350e. Generasi terdahulu, C350e W205, telah meninggalkan kesan yang mendalam dengan keupayaan hibrid plug-innya. Kini, model W206 ini mengambil langkah lebih jauh dengan jarak jangkauan elektrik yang lebih dari tiga kali ganda, mendekatkan pengalaman memandu kepada kendaraan elektrik sepenuhnya. Seperti model C-Class lainnya, Mercedes-Benz C350e terbaru ini dioasang secara tempatan di Pekan, Pahang, menegaskan komitmen jenama terhadap kualiti dan keunggulan tempatan.

Keunggulan Tenaga Mercedes-Benz C350e

Di bawah bonetnya, C350e dibekali dengan enjin petrol turbocharged 2.0L yang menghasilkan 204PS pada 6,100rpm dan tork 320Nm antara 2,000 hingga 4,000rpm. Enjin empat silinder ini digabungkan dengan motor elektrik yang menawarkan 95kW dan tork 440Nm. Gabungan ini menyediakan output sistem keseluruhan sebanyak 313hp dan tork 550Nm pada puncaknya, memungkinkan kenderaan mencapai kelajuan maksimum 245km/j dan mampu berakselerasi dari 0 hingga 100km/j dalam masa hanya 6.1 saat.

Terima kasih kepada bateri ion litium voltan tinggi 25.4kWh baharu, C350e kini mempunyai julat kitaran WLTP sejauh 117km. Bateri terdiri daripada 96 sel dalam konfigurasi kantung dan diletakkan di bawah lantai batang, mengurangkan sedikit kapasiti muatan tetapi tanpa mempunyai lantai batang berbilang tingkat seperti model sebelumnya. Lebih menarik, ia dilengkapi dengan port pengecasan AC 11kW yang jarang ditemui pada PHEV. Pelanggan Malaysia akan menerima kabel pengecasan mod 2. Port pengecasan terletak pada panel suku belakang, bertentangan dengan tangki bahan api. Pengecas DC Fast 50kW yang tersedia pada model spesifikasi Thailand tidak tersedia di sini.

Penampilan yang Lebih Menarik

Mercedes-Benz C350e hadir dalam spesifikasi AMG Line, memberikan beberapa peningkatan estetika eksterior. Ini termasuk:

  • Gril pola Mercedes-Benz dengan reka bentuk bintang berwarna krom
  • Roda aloi ringan AMG 18 inci dengan 5 spoke
  • Bumper dan trim bumper AMG Line
  • Pakej Malam dengan trim hitam berkilau tinggi
  • Lampu Digital
  • Sunroof Geser Panoramik

Di bahagian dalam, bahagian dalam AMG Line dipenuhi dengan unsur kemasan logam, stereng sukan kulit nappa dan tikar lantai AMG.

Harga masih belum disahkan, tetapi dijangka sekitar RM355,000.

Terus-Terang

Melihat kehadiran Mercedes-Benz C350e, kami teringat akan komitmen Mercedes-Benz terhadap inovasi dan kemampanan. Model ini bukan sahaja tentang meningkatkan estetika atau prestasi, tetapi juga tentang langkah besar ke arah masa depan mobiliti yang lebih hijau. Dengan rangkaian elektrik yang diperluaskan, C350e menawarkan alternatif menarik bagi mereka yang ingin menikmati kemewahan tanpa kompromi terhadap alam sekitar. Ia mencerminkan visi bersama kami untuk masa depan yang lebih bersih, lebih mampan, di mana teknologi dan kemewahan boleh berjalan seiring.

Previous post

BYD Seal: Kemuncak Baru EV di Malaysia

Next post

Volvo Ubah Nama Model Elektrik: EX40 & EC40

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *