Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Arcfox ɑS HI Merupakan Kerjasama Antara BAIC Dan Huawei

Arcfox ɑS HI baharu menggunakan teknologi Huawei sepenuhnya.

Pasaran kereta elektrik China terus berinovasi tanpa henti membuat niche baharu tanpa henti. Pengenalan terbaharu adalah yang agak meragukan yang melibatkan BAIC Group dan Huawei. Untuk sedikit latar belakang, Kumpulan BAIC ialah salah satu pengeluar kereta China yang lebih besar dengan beberapa sub-jenama seperti Foton di bawah bidang kuasa mereka. Mereka juga mempunyai jenama kereta elektrik yang dipanggil Arcfox.

Baru-baru ini, syarikat Arcfox melancarkan varian αS (atau Alpha-S) mereka yang dipanggil Arcfox αS HI yang menampilkan penyepaduan lanjut teknologi Huawei. Arcfox αS awal yang memulakan kerjaya tahun lepas sudah mempunyai teknologi Huawei terbina dalam tetapi kini mereka meneruskannya. Model ini disebut-sebut sebagai kereta keluaran besar-besaran pertama yang menampilkan penyelesaian kereta pintar tindanan penuh HI Huawei.

Huawei-Arcfox αS HI menampilkan sistem pemanduan pintar ADS yang menyepadukan 34 keping perkakasan penderiaan. Ini termasuk 3 modul lidar, 13 kamera panoramik, 12 radar ultrasonik dan 1 kamera pengecaman muka pemandu serta modul 5G, 2G dan Kenderaan-ke-X, dan Seni Bina Elektronik Elektrik Ethernet dengan struktur berlebihan sepenuhnya, dan banyak lagi. Ini membolehkan kereta menjalankan tiga tahap pemanduan autonomi. Mod NCA membolehkan pemanduan automatik dari titik ke titik melalui peta yang diprapasang.

Teknologi lain yang berasal dari Huawei termasuk Huawei Smart Cabin, yang menggunakan Harmony Car OS yang menyepadukan aplikasi Harmony OS khusus yang dimulakan dengan pantas. Ia menampilkan interaksi suara dan penyerahan perisian mudah alih. Huawei-Arcfox αS HI ialah kereta elektrik tulen mewah pertama yang dilengkapi dengan OS kereta Harmony kokpit pintar Huawei.

Dari segi keupayaannya sebagai kereta elektrik, Arcfox αS HI menampilkan pengecasan AC 2-7kW, pengecasan tanpa wayar 7kW dan juga pengecasan pantas DC sehingga 20kW. Pengecasan Denyar AI Voltan Tinggi Huawei membolehkan bateri dicas daripada 30% kepada 80% dalam masa 15 minit sahaja. Ia juga boleh digunakan untuk mengecas kenderaan lain atau objek yang serasi daripada pek bateri berkadar IP68 tersuainya. Motor ini menghasilkan 473kW dan 655Nm tork dan mempunyai jarak 708km. 0-100km/j dilakukan dalam masa 3.5 saat sahaja.

Previous post

SUV Chery Tiggo Tidak Akan Masuk Malaysia Tahun Ini, Mungkin 2023

Next post

Isuzu Malaysia Nikmati Pertumbuhan 143% Tahun Ke Tahun Pada Separuh Pertama 2022

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *