Bisnes

SUV Chery Tiggo Tidak Akan Masuk Malaysia Tahun Ini, Mungkin 2023

Jadi sekarang anda mungkin mahu beli SUV Jepun yang anda suka pula.

Berita telah tersebar di Malaysia mengenai kepulangan Chery Automobile China di Malaysia. Halaman Facebook mereka sudah tersedia dan aktif dan jabatan perhubungan awam dan komunikasi mereka telah memastikan agar ada cukup ‘gembar-gembur’ dikongsi tentang model SUV baharunya, khususnya SUV Tiggo PRO 7 yang baru dilancarkan di Afrika Selatan yang merupakan pasaran pemanduan tangan kanan sama seperti Malaysia.

Ini bermakna, jurutera Chery telah membangunkan dan menguji versi pacuan kanan yang boleh dijual di negara-negara ASEAN tidak lama lagi. Sekarang, beberapa maklumat yang mungkin anda tidak tahu.

Chery ialah jenama kereta paling dipercayai di China sekarang dan telah mengeksport kenderaan ke seluruh dunia dengan rekod prestasi yang kukuh sejak beberapa tahun lalu. Ya, bertahun-tahun sebelum ini terdapat isu kualiti, tetapi semua itu telah berubah dan tahun lepas Chery menjual 961,000 kereta (peningkatan 31.7 peratus).

Nah, semua berita baik ini tidak mempunyai kesan yang jelas untuk pembeli SUV Malaysia untuk 9 hingga 12 bulan akan datang kerana kami baru mengetahui bahawa Chery Malaysia masih belum bersedia dengan rangkaian pengedar dan perkongsiannya untuk mula memasarkan dan menjual kenderaan tersebut.

Jadi, jika anda mahukan SUV baharu, sebaiknya anda beli apa yang mencuit hati anda sekarang, mungkin Honda HR-V generasi ke-3 yang baharu dilancarkan atau mungkin Proton facelift X70 1.5L (yang menggunakan enjin yang sama dengan Proton X50) atau SUV semua elektrik seperti Hyundai Kona EV yang berharga RM169,888???

Sementara itu, jika anda sanggup menunggu SUV Tiggo PRO 7, berikut adalah beberapa fakta menarik untuk dihadam.

Chery Automobile telah menjual kereta mereka di Afrika Selatan sejak 2008 dan mereka permulaan mereka di sana agak bergoyang tetapi mereka terus kukuh di pasaran itu dan hari ini mereka sudah pun menjual SUV Tiggo PRO 7 ini dengan enjin pengecas turbo 1.5L yang menghasilkan 108kW dan 210Nm tork melalui CVT.

Penggunaan bahan api yang didakwa ialah 6.8 liter untuk setiap 100 kilometer dipandu.

Pemandu mendapat kluster instrumen digital 7-inci dengan stereng pelbagai fungsi dan sistem infotainment sedia Android dan Apple.

Dan perkara yang terbaik, semua model Chery datang standard dengan pelan perkhidmatan lima tahun atau 60 000km, program bantuan tepi jalan lima tahun atau tanpa had kilometer, jaminan mekanikal lima tahun atau 150 000km, dan jaminan enjin 10 tahun atau satu-juta-kilometer.

Previous post

Proton Saga Sambut Ulang Tahunnya Yang Ke-37

Next post

Arcfox ɑS HI Merupakan Kerjasama Antara BAIC Dan Huawei

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *