Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

Adakah Anda Akan Membeli BMW 2 Series Edisi Terhad Yang Disesuaikan Secara Tempatan?

Bila berbicara tentang BMW, peminat akan menghabiskan berjam-jam menghafal tatanama model, kod casis dalaman, kod enjin, dan kadangkala juga kod masalah. Malah model yang popular dan ringkas seperti E36 3 Series mempunyai banyak variasi, enjin dan edisi khas yang berbeza. Tetapi yang penting ialah kebanyakannya telah disediakan oleh BMW di Munich. Hari ini kami mendapat sesuatu yang sangat berbeza – BMW edisi terhad yang bukan dari BMW Munich. Bukan BMW Malaysia. Tidak, ini ialah versi istimewa 218i Gran Coupé semasa yang telah disediakan oleh rangkaian pengedar BMW tempatan – Auto Bavaria.

Sudah tentu, kebanyakan daripada anda pasti pernah mendengar tentang Auto Bavaria. Mereka adalah rangkaian pengedar BMW terbesar di negara ini. Cukup besar untuk menjual versi 2 Series terbaharu mereka sendiri dan menggunakan beberapa bahasa pemasaran BMW yang direka secara dalaman dalam perihalan kenderaan mereka.

Kereta itu dipanggil Limited Edition BMW 2 Series dengan alatan M Performance dan hanya 50 unit akan tersedia di seluruh negara melalui pengedar Auto Bavaria. Apa yang telah Auto Bavaria lakukan? Baik, mereka telah menggunakan BMW 218i Gran Coupé standard yang ditawarkan di semua bilik pameran BMW di Malaysia dan mereka telah menambah pek M Performance Parts sebagai standard. Inilah pek M Performance Parts untuk 218i GC dan harga yang biasanya dikenakan oleh BMW Malaysia untuk setiap alatan:

  • MPA Shadowline Front Grille (RM606.54)
  • Carbon fiber for the left and right exterior mirror caps (RM4,551.82)
  • M Rear Spoiler Primed (RM2,178.97)

Mereka juga telah menambahkan Projektor Pintu LED BMW & Slaid M Performance kepada pakej mereka.

Untuk menjadikan pakej ini unik ‘Auto Bavaria’, mereka juga telah memberikan pelanggan tiga pakej untuk mempermanis tawaran itu.

  1. Aesthetics – disertakan dengan baucar petrol RM3,000 (kami masih menunggu maklum balas Auto Bavaria jika terdapat sebarang peningkatan kosmetik sebenar dalam pakej ini)
  2. Signature Sound – didatangkan dengan sistem bunyi Harmon Kardon untuk kenderaan serta Pembesar Suara Bluetooth Harmon Kardon
  3. Terbaik dari Kedua-duanya sekali – menggabungkan pakej Aesthetics dan Signature Sound

Kesemua 50 unit juga akan disertakan dengan pengelap tingkap percuma dan Cawan Seramik Guna Semula Sttoke.

Di Semenanjung Malaysia, model Siri Auto Bavaria 2 Edisi Terhad ini adalah di antara RM227,800 hingga RM233,800. Bolehlah tahan memandangkan model asas tanpa Bahagian Prestasi M berharga RM221,817.

Dengan mengandaikan pakej “Estetika” menggabungkan M Performance Parts, LED projectors, M Performance Slides dan baucar petrol RM3,000, anda sebenarnya mendapat nilai RM10,000 dengan hanya RM6,000. Kami tidak pasti berapa harga sistem bunyi Harmon Kardon dan pembesar suara bluetooth kerana ia tidak disenaraikan pada konfigurator dalam talian BMW Malaysia untuk 2 series. Walau apa pun, pakej ini mewakili nilai yang baik kerana Bahagian Prestasi M yang digabungkan bernilai lebih RM7,000 jika dibeli secara individu oleh pelanggan.

Kesimpulan kami? Ini sebenarnya bukan BMW edisi terhad. Anda tidak akan dapat memberitahu sesiapa bahawa anda mempunyai barang pengumpul di garaj anda. Yang ada hanyalah bundle pengedar untuk 2 Series dan yang sangat bagus pula. Jika kereta itu sudah ada dalam fikiran anda, pakej Auto Bavaria ini adalah tawaran yang bagus. Jika tidak, terdapat banyak pilihan nilai yang lebih besar, lebih selesa dan lebih baik di luar sana.

Previous post

Yamaha YZF-R15M Dilancarkan Pada Harga Bawah RM15,000

Next post

Anda Hebat Dalam Gran Turismo? Sertai Piala Asia Michelin

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *