Berita Auto

Toyota Corolla Cross Hybrid RM137k Akan Dilancarkan Di Malaysia

Corolla Cross Hybrid ini akan tiba sebelum Honda HR-V e-HEV Hybrid.

Penjenamaan telah pun bermula dan laman web UMW Toyota mencadangkan booking fee anda dibayar secepat mungkin. Ini adalah crossover hibrid Corolla Cross dan ia akan dijual pada harga anggaran RM137,000.

Versi petrol tulen Corolla Cross yang serba baharu yang dilancarkan di Malaysia pada Mac 2021 menggabungkan visibility yang hebat dengan pelepasan kepala yang mencukupi, memastikan penumpang di setiap tempat duduk boleh menghabiskan setiap perjalanan, daripada perjalanan di bandar hingga pemanduan jauh dengan selesa. Menjelang akhir Mac 2021, Corolla Cross berkuasa petrol ini telah habis dijual di Malaysia.

Crossover Toyota ini terletak dalam segmen antara crossover kompak (HR-V, X50 dll) dan SUV bersaiz sederhana (CR-V, X70 dll)

Jadi mengapa Toyota ini laku sangat? Mari kita mulakan dengan harganya.  Mazda CX-30 dihargakan dari RM144,700 dan Geely Auto lencana semula X50 Highline  berharga RM103,300. Sementara itu, petrol Toyota crossover berharga antara RM124,000.

Toyota telah menggabungkan kepimpinannya dalam pembangunan rangkaian kuasa Hibrid dan pengalaman luas dalam arena SUV dengan Kualiti, Ketahanan dan Kebolehpercayaan (QDR) legendanya untuk mencipta Toyota Corolla Cross HEV serba baharu ini.

Pada Julai tahun ini UMW Toyota mengesahkan hasratnya untuk mempunyai rangkaian kenderaan hibrid yang dijual di Malaysia yang akan dipasang secara tempatan.

Kenderaan inovatif itu dibina di atas warisan lebih daripada 23 tahun di barisan hadapan teknologi mesra alam, lebih 16 juta pelanggan HEV yang berpuas hati, dan barisan HEV yang paling meluas di rantau ini.

Corolla Cross serba baharu ini segera menarik perhatian dengan gabungan keliatan SUV dan kehalusan bandar. Gaya kenderaan yang berani lagi canggih dan kehadiran yang jelas menjamin mendapat penolehan.

Ketinggian tinggi dan pendiriannya yang lebar ditekankan dengan gril hadapan yang semakin lebar ke arah bawah, menghasilkan rasa kekuatan dan kestabilan. Satu lagi ciri menarik ialah lampu depan LED, yang menggabungkan kesan tirai yang pertama untuk Toyota.

Reka bentuk fender dan bampar hadapan mencipta kesan yang menyeronokkan untuk dipandu, manakala gerbang roda menempatkan roda aloi 17” yang baharu dibangunkan yang menambah penampilan dinamik kenderaan. Kabin aerodinamik terletak di atas fender belakang yang lebar dan berotot dan ramping serta bergaya, sambil turut menawarkan rasa utiliti yang luas.

Penampilan dan rasa tersendiri Corolla Cross 2021 dilengkapkan dengan bahagian dalam yang selesa, yang memaparkan kualiti dan kemasan yang luar biasa pada keseluruhannya.

Kabin diserlahkan dengan rangkaian ciri yang luas seperti sistem penyaman udara automatik dengan kawalan Smart-flow (S-FLOW), yang mencapai keselesaan yang lebih baik dan kecekapan bahan api yang dipertingkatkan dengan menyediakan penghawa dingin kepada tempat duduk yang diduduki sahaja.

Penumpang juga mendapat manfaat daripada bolong AC untuk tempat duduk belakang, Paparan Pelbagai Maklumat (MID) warna 7-inci dalam tolok kluster, paparan multimedia 8-inci yang disepadukan dengan Apple CarPlay dan Android Auto, sistem audio enam pembesar suara, 60:40 tempat duduk belakang boleh lipat berasingan, dan sistem masuk dan setat pintar.

Personaliti pemanduan mendebarkan kenderaan itu dihidupkan oleh sistem hibrid elektrik baharu yang menggabungkan dua sumber kuasa. Enjin petrol kitaran Atkinson 1.8 liter dengan gabungan kuasa 121 hp.

Sistem ini dipadankan dengan Electrically Controlled Continuously Variable Transmission (E-CVT) yang menyumbang kepada nilai penggunaan bahan api yang luar biasa sebanyak 23.7km/L.

Pemandu juga boleh memilih antara mod pemanduan ECO, NORMAL dan SPORT untuk disesuaikan dengan gaya pemanduan mereka. Selain itu, Mod EV boleh tukar berasingan boleh digabungkan dengan mana-mana tiga mod pemanduan ini, untuk pemanduan senyap dan bebas pelepasan pada kelajuan rendah dan untuk jarak pendek.

Anda boleh membuat tempahan anda di semua pengedar UMW Toyota di seluruh negara atau melalui bilik pameran maya.

Previous post

Rakyat Malaysia Marhaen Tidak Mampu Beli Kereta Elektrik Hari Ini Atau Esok

Next post

Walaupun Harga Mahal Land Rover Defender Habis Dijual

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *