Berita Auto

Teaser Skoda Fabia Generasi Keempat Sebelum Pelancaran

Bolehkah anda percaya bahawa Fabia telah berada di pasaran selama 22 tahun?

Skoda telah mengeluarkan butiran teknikal Fabia generasi keempat, yang dijangka akan dilancarkan akhir tahun ini. Pembuat kenderaan itu mengatakan bahawa supermini ini lebih besar dan sporty daripada sebelumnya, dengan tahap keselamatan yang lebih baik.

Dengan menggunakan platform MQB-A0 Volkswagen Group, yang juga menyokong konsep Vision IN, panjang Fabia adalah 4,017 mm, lebar 1,780 mm dan tinggi 1,460 mm, dengan jarak roda 2,564 mm. Walaupun dengan peningkatan ukurannya, Skoda telah berjaya maintain berat badan lebih kurang sama dengan model generasi ketiga.

Supermini ini akan menjadi standard dengan pencahayaan LED, tetapi lampu depan LED dan lampu belakang akan tersedia secara pilihan. Meskipun tidak ada foto untuk ditunjukkan, dalaman, menurut Skoda, dilengkapi panel instrumen simetris dengan layar tengah, free-standing, serta Virtual Cockpit.

Fabia akan ditawarkan dengan pilihan lima enjin petrol dari generasi EVO baharu Kumpulan – dua multipoint injection (MPI) dan tiga TSI dengan direct injection:

  • 1.0 MPI tiga-silinder dengan 65 PS/95 Nm
  • 1.0 MPI tiga-silinder dengan 80 PS/95 Nm
  • 1.0 TSI tiga-silinder dengan 95 PS/175 Nm
  • 1.0 TSI tiga-silinder dengan 110 PS/200 Nm
  • 1.5 TSI empat-silinder dengan 150 PS/250 Nm

Tiga varian enjin pertama dilengkapi dengan transmisi manual lima-kelajuan baharu, sementara 110 PS 1.0 TSI mendapat manual enam-kelajuan standard atau DSG 7-kelajuan pilihan. 1.5 TSI yang unggul hadir hanya dengan DSG 7-kelajuan.

Berkat simulasi CFD (Computational Fluid Dynamics) yang sangat tepat dan shutter penyejuk aktif dalam pengambilan udara bumper depan yang lebih rendah, drag coefficient Fabia telah menurun dari 0.32 pada model sebelumnya kepada 0.28. Shutter itu membantu kereta menjimatkan sehingga 0.2 l setiap 100 km ketika melakukan perjalanan dengan kelajuan tetap 120 km / j.

4th-Gen-Skoda-Fabia-Back-Right-2-4.0

Perihal keselamatan, Fabia mendapat beberapa pembaharuan, termasuk Travel Assist dan Traffic Sign Recognition. Bersama dengan Adaptive Cruise Control (ACC), ia akan secara automatik menyesuaikan kelajuan kenderaan dengan kenderaan di depan dengan kelajuan sehingga 210 km / jam. Side Assist yang tersedia mengawasi titik buta dan dapat mengesan kenderaan yang berada sejauh 70 m. Park Assist dan Maneuver Assist juga disertakan. Bergantung kepada pasaran, ada hingga sembilan beg udara di dalam Fabia.

Previous post

Hyundai Bayon Diperkenalkan Untuk Pasaran Eropah

Next post

Menang RM33,333, Ipad Gen 8 Atau Iphone 12 Dan Banyak Lagi Dengan PROMOSI MUDAH MENANG BHPetrol

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *