Kemalangan / Rosak / Recall

Proton X50 Hentam Kancil Berhampiran Tol Jambatan Pulau Pinang

Proton X50 semua baharu bertembung dengan belakang Kancil, menyebabkannya kancil memanjat penghalang lebuh raya.

Berita 24 Februari 2021 ini mengenai Proton X50 yang merempuh belakang Kancil berhampiran plaza tol Penang Bridge. Hentaman yang dihasilkan di bahagian belakang kancil oleh Proton crossover ini menyebabkan Perodua hatchback itu memanjat penghalang jalan raya dan akhirnya terpacak di atasnya.

Masih belum ada berita rasmi mengenai kemalangan itu yang berlaku betul-betul selepas plaza tol menuju ke jambatan. Walaupun begitu, foto-foto kemalangan yang dihasilkan menunjukkan bahawa kedua-dua kenderaan hanya mengalami kerosakan kecil dan sederhana, dan semua pihak yang terlibat dalam nahas ini berkemungkinan besar tidak mengalami kecederaan serius.

Proton-X50-Accident-back-2.0

Sudah dijangkakan, Kancil yang lebih kecil dan lebih tua, lebih teruk berbanding X50 yang lebih baharu dan lebih besar dalam kemalangan ini. Ini kerana Kancil itu mengalami kerusakan di kedua ujungnya akibatnya melanggar penghalang lebuh raya setelah disondol oleh Proton itu.

Sementara itu, crossover kompak Proton X50 nampaknya hanya mengalami kerosakan kosmetik kecil pada bahagian depannya sebagai hasil daripada kemalangan ini. Cecair merah jambu diatas jalan raya mungkin juga menunjukan saluran transmisi bocor.

Proton-X50-Accident-bumper-front-3.0-1

Bercakap tentang X50, si putih yang terlibat dalam kemalangan di sini nampaknya merupakan model spesifikasi teratas yang baharu sahaja didaftarkan. Ini membuktikan dengan cat dua nada dengan atap hitam yang eksklusif untuk varian tahap tertinggi, dan plat nombor PPS, yang masih merupakan siri pendaftaran negeri ketika kemalangan ini berlaku.

Mengalami kemalangan bukanlah pengalaman yang menyenangkan. Mengalami kemalangan dengan kereta baharu menjadikan pengalaman itu dua kali ganda menyedihkan, terutama sekali memandangkan pemiliknya mungkin sudah lama menunggu untuk menerima Proton ini. Kita hanya berharap untuk pemiliknya agar kebanggaan dan kegembiraan mereka tidak akan pudar.

Proton-X50-Accident-showroom-4.0

Previous post

Land Rover Defender Kini Dengan Kuasa V8

Next post

BMW R 18 Classic, S 1000 RR Kini Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *