Promosi / Tawaran / Peraduan

Biayai Sebuah Toyota Bergantung Dengan Matlamat Kewangan Anda

Sudah menjadi kenyataan, ekonomi kita dan dunia tidak baik, dan kemungkinan besar akan memakan masa bertahun-tahun untuk pulih ke tahap pertumbuhan sebelum COVID. Itupun belum tentu. Tetapi sehingga ianya berlaku, hidup terus berjalan, anda masih harus terus maju, tetapi dengan sedikit kepekaan dan kekangan kewangan.

Semasa PKP, banyak kereta terbiar, tidak digunakan dan tidak bergerak untuk beberapa minggu. Kenderaan lama yang sudah melewati tarikh perkhidmatannya mungkin sudah tidak boleh dipercayai lagi dan ini merupakan kesedaran bagi banyak rakyat Malaysia untuk menukar kenderaan mereka dengan sesuatu yang baharu dan boleh dipercayai.

Tetapi dalam iklim sebegini, kereta seterusnya anda seharusnya menawarkan nilai yang baik, kos penyelenggaraan minimum, dan nilai penjualan semula yang kuat. Sudah tentu, kita tahu satu jenama yang berpegang pada aspek ini sepanjang masa baik dan buruk, ialah Toyota.

Setiap orang mengalami situasi kewangan yang berbeza. Sebahagiannya adalah pemilik perniagaan yang tidak mampu mengekalkan kereta premium Jerman, yang lain adalah pelajar yang cukup bernasib baik untuk mendapatkan pekerjaan selepas PKP, sementara yang lain dengan gaji mereka dipotong dan terpaksa mengurangkan perbelanjaan bulanan buat masa ini.

Dengan itu, berikut adalah beberapa pilihan yang tersedia untuk anda jika anda membeli Toyota hari ini, bergantung pada matlamat / situasi kewangan anda.

Bank Rakyat financing brochure

Sekiranya anda mahukan ansuran bulanan terendah – EZ Beli

Dengan EZ Beli, anda boleh mendapatkan rancangan pembiayaan 9 tahun yang bermula dengan ansuran bulanan yang lebih rendah, dan meningkat seiring waktu. Walaupun ini mungkin bukan idea terbaik bagi sesetengah orang, ia boleh disesuaikan dan terdapat pelbagai peringkat pembiayaan bergantung pada pilihan anda.

Toyota financing options

Sekiranya anda mahukan pembayaran pendahuluan terendah / pembiayaan 100 peratus

Skim Pembiayaan Islam ini akan merangkumi kos awal pemilikan kereta secara berkala dan memberi anda pembiayaan 100 peratus untuk kenderaan anda. Program Maybank MVTF-i mempunyai batasan yang lebih ketat berbanding Bank Rakyat, tetapi pertimbangkan untuk memeriksa kedua-duanya. Terdapat juga pakej Pembiayaan 100 peratus dari Bank Rakyat untuk semua rakyat Malaysia berusia antara 18-65 tahun yang boleh digunakan untuk mana-mana Toyota atau Lexus.

2.a Sekiranya anda graduan baharu di Semenanjung Malaysia, di bawah umur 30 tahun, inginkan Yaris, Vios atau Avanza – Maybank MVTF-i

2.b Sekiranya anda graduan baharu di bawah 30 tahun, inginkan mana-mana model Toyota – Bank Rakyat An Naqlu 2

2.c Sekiranya anda berumur antara 18-60 tahun dan sudah bekerja sekurang-kurangnya 6 bulan, – Bank Rakyat An Naqlu 1

Toyota financing website

Sekiranya anda mencari diskaun terbesar

Sehingga akhir tahun 2020, Toyota sendiri telah memberikan rebat 5 peratus kepada semua kakitangan kerajaan untuk semua model mereka. Hanya kenderaan komersial seperti Hiace dan Hilux kabin tunggal yang tidak mendapat nrebat ini. Rebat 5 peratus ini adalah tambahan kepada pengecualian SST semasa untuk semua kereta yang dijual di Malaysia. Yaris pasangan tempatan menjadi lebih murah daripada apa yang anda sangkakan!

Jadi, sekarang anda sudah tahu bagaimana memanfaatkan tawaran pembiayaan semasa yang terdapat di Toyota Malaysia. Layari laman web mereka atau hubungi pengedar mereka untuk maklumat lebih lanjut.

Previous post

49 Lagi Pekerja Proton Positif COVID-19

Next post

Toyota Mirai Berkuasa Hidrogen Dipilih Sebagai "Popemobile" Baharu!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *