Uncategorized

Keterangan Sistem Pacuan Semua Roda Volvo

Sekiranya anda mahu memandu SUV Volvo anda off road minggu selepas PKP ABCD

Apabila nama Volvo disebut, selalu diikuti dengan perkataan keselamatan. Ya, Kereta Volvo terkenal dengan ciri keselamatannya dan jurutera Volvo sejak awal perniagaan telah membawa ciri keselamatan inovatif untuk objek bergerak dengan idea untuk berkongsi keselamatan kenderaan dengan dunia automotif yang lain.

Ia bermula dengan tali pinggang keledar sederhana. Ya, jurutera Volvo, Nils Bohlin mencipta tali pinggang keselamatan 3 titik untuk Volvo yang menjadi penyelamat paling berkesan lalu lintas selama enam puluh satu tahun sekarang dan Volvo melepaskan hak paten kepada dunia automotif secara percuma.

Volvo Seat Belt

Kekal Di Atas Jalan

Sistem All Wheel Drive (AWD) Volvo memberikan prestasi baik berganda dalam keadaan jalan yang licin dan cuaca buruk. Sistem AWD memberi anda pengendalian yang lebih tepat ketika melakukan perjalanan dengan tar basah atau sejuk. Apabila anda berada di jalan kering, sistem Volvo beralih ke roda depan untuk kecekapan dan kestabilan bahan api terbaik.

Terdapat beberapa variasi sistem Volvo AWD yang berbeza. Yang pertama digunakan dipanggil GKN Viscous Coupler. Lima variasi seterusnya adalah semua generasi sistem Haldex AWD. Volvo moden mulai tahun 2009 biasanya mempunyai sistem Haldex AWD generasi keempat dan kelima. Oleh kerana ini adalah yang terkini, mari kita lihat bagaimana ia berfungsi.

Volvo V90 off road

AWD Dari Haldex

Sistem AWD Generasi Keempat Haldex hampir sama dengan sistem generasi ketiga, kecuali ia menghilangkan pam hidraulik mekanikal. Generasi ketiga adalah sistem Volvo AWD pro-aktif pertama, dan generasi keempat adalah sama. Sebaik sahaja anda menghidupkan mesin, pam elektrik memberikan tekanan maju ke klac pemindahan dalam sistem AWD.

Setelah komputer yang bertanggungjawab untuk kawalan daya tarikan merasakan tergelincir dari roda, klac segera terlibat dan melemparkan tork ke roda belakang. Oleh kerana klac sudah mempunyai tekanan di belakangnya, ini adalah tindak balas segera. Itulah sebabnya Volvo memasarkan sistem AWD sebagai Instant Traction.

Generasi kelima sistem AWD Haldex menawarkan pembinaan yang lebih mudah dan integrasi komponen yang lebih ketat. Generasi sebelumnya sistem AWD menggunakan set pam mekanikal atau elektronik untuk mengawal tekanan. Generasi kelima hanya menggunakan pam hidraulik yang dikendalikan oleh komputer, yang menghilangkan keperluan akumulator dan solenoid.

Volvo V80 off road

Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai sistem Volvo AWD dan cara kerjanya, kunjungi banyak bilik pameran kereta Volvo di seluruh negara dan pandu uji Volvo dengan jurujual.

Previous post

Alfa Romeo Ini Ada Kuasa 500bhp Yang Menakjubkan

Next post

Bagaimana Proton Mungkin Mengubah Design Binyue Untuk X50

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *