Kemalangan / Rosak / Recall

Penyelidikan Keselamatan Adalah Keutamaan No.1 Volvo

“Keselamatan” yang diterjemahkan ke Bahasa Sweden adalah “säkerhet,” tetapi bagi pekerja salah satu majikan terbesar Sweden, ia mungkin juga diterjemahkan ke “Volvo.”

Volvo Cars, yang dimiliki oleh Zhejiang Geely Holding Group of China, sangat melindungi reputasinya dalam keselamatan. Tetapi dalam usia memandu automotif dan teknologi sensor canggih, pakar keselamatan Volvo yang paling tinggi sedang menaikkan garis kabur antara memandu dengan selamat dan dipandu.

“Kami sangat menumpukan perhatian bahawa anda sebagai pemandu tahu bahawa anda bertanggungjawab, tidak memberi anda terlalu banyak sokongan yang anda tertanya siapa yang bertanggungjawab,” kata Malin Ekholm, pengarah Pusat Keselamatan Kereta di ibu pejabat Volvo Cars di Gothenburg, Sweden. “Ia berpunca daripada memberi perasaan mengambil alih.”

Dengan perkakas baru untuk memastikan keselamatan penumpang, strategi keselamatan Volvo beralih daripada perlindungan penumpang kepada ramalan dan mengelakkan kemalangan, kata Ekholm.

Pusat keselamatannya, yang dibuat pada tahun 1970-an, menjalankan ujian kemalangan dan berkongsi maklumat dengan pihak berkuasa jalan Sweden untuk mendokumentasikan kemalangan supaya para jurutera dapat lebih memahami senario yang mesti diperlindung.

Tetapi kebangkitan teknologi autonomi dan kenderaan yang disambungkan, serta teknologi simulasi digital yang digunakan untuk merintis kenderaan memandu sendiri, telah meningkatkan pendekatan para penyelidik kepada keselamatan. Kini, sebagai contoh, sebagai tambahan kepada ujian kemalangan, sistem keselamatan kenderaan dijalankan melalui hampir 30,000 simulasi kemalangan.

Previous post

Volvo Jual Lebih Dari 600k Unit Kenderaan Pada 2018

Next post

Kia Berkerjasama Dengan Supergroup Korea BLACKPINK Untuk Tour 2019 (Termasuk Malaysia)

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *