Berita Auto

Volvo Bersarakan Hatchback V40 – Beli Yang Terpakai Hari Ini

Volvo V40 terpakai mungkin kereta untuk anda.

Pada bulan Januari 2019 Volvo mengumumkan bahawa V40 tidak akan mempunyai model gantian untuk bilik pameran.

Kemudian pada bulan Julai tahun lepas, Volvo V40 terakhir keluar barisan pengeluaran di Belgium, di mana XC40 juga sedang dibuat. V40, pertama kali dikeluarkan pada 2012, dan ia adalah jawapan Volvo untuk Audi A3, BMW 1 Series dan Mercedes A-Class.

Dalam tujuh tahun itu, Volvo sempat bina 667530 unit V40s dan V40 Cross Country, yang bermaksud bahawa walaupun ia tidak mendapat sebarang anugerah untuk jualan yang luar biasa, ia adalah kereta yang cukup baik, yang disukai ramai. Malah 7 tahun kemudian Volvo V40, di luar sekurang-kurangnya, nampak lebih cantik daripada 1 Series baharu dan lebih menarik daripada Audi A3. Tetapi, dalamannya mula nampak tua, dengan konsol pusat yang penuh dengan butang yang memekik ‘Selamat Tahun Lepas’. Ia adalah, walau bagaimanapun, sebuah kereta yang berdasarkan bahasa reka bentuk Volvo lama, dan juga model pengeluaran tertua Volvo.

Pada 19hb Jun 2017, Volvo Cars Malaysia membawa masuk hatchback yang belum dihargai dengan harga jualan sebanyak RM180,888.

Volvo Car Malaysia telah melancarkan wajah baru V40 dengan melancarkan V40 T5 Inscription, membawa hatchback popular itu secara visual lebih dekat dengan kereta baru Volvo 90 Series.

Ciri yang paling menonjol kemas kini baharu ini ialah gril Inscription baharu yang menjejalkan Volvo Iron Mark baharu dan lampu ‘Thor’s Hammer’ yang menghasilkan wajah baharu yang berkeyakinan.

BHPetrol RON95 Euro 4M

“Di Malaysia, V40 adalah model terlaris kami selepas XC90 menjadikannya sebuah kereta yang sangat penting untuk syarikat. Kami berharap kemas kini baharu dalam V40 T5 Inscription akan menjadikan model yang sangat berjaya ini lebih menarik kepada para pelanggan dalam segmen ini,” kata Lennart Stegland, Pengarah Urusan, Volvo Car Malaysia.

Penambahan lain pada rupa luaran termasuk “tanda pangkat” Inscription yang pertama kali diperkenalkan di XC90. Inscription menandakan tahap trim tertinggi (Kinetik, Momentum, dan Inscription) dalam julat produk Volvo.

Di dalam, Milled Aluminium menggantikan Shimmer Graphite inlay dan satu lagi plat Inscription ditambah. Pembaharuan Volvo Iron Mark baharu akan dibawa keseluruh kereta termasuk stereng, paparan Sensus, dan fob utama.

V40 T5 Inscription akan mengekalkan powertrain Drive-E yang terkemuka dalam kelas yang menghasilkan 245 hp dan 350 Nm tork yang diuruskan oleh kotak gear 8 kelajuan. Ini diterjemahkan kepada masa pecutan 6.3s (0-100km / h).

Walaupun tiada penggantian langsung telah diumumkan, kami pasti ia akan menjadi sebuah SUV lain, yang akan duduk di bawah Volvo XC40 (mungkin XC20?). Kami juga tahu bahawa ia hanya akan mempunyai varian hibrid dan elektrik penuh, kerana ia adalah dasar Volvo, dan ia akan direka mengikut bahasa reka bentuk baharu Volvo yang cantik, di dalam dan di luar.

Tiada apa yang diketahui mengenai penggantian V40 secara rasmi. Barisan pengeluaran di Belgium telah beralih kepada pengeluaran penuh XC40, jawapan Volvo untuk X1, GLA dan Q3.

Hari ini, model 2015 dijual terpakai antara RM65,000 hingga RM85,000 dan kami cadangkan ia adalah yang terbaik untuk melihat kepada Cross Country T5 dengan penambahan penampilan seperti crossover.

Previous post

Adakah Pemilik BMW Semasa Akan Mula Menggunakan Logo BMW Baharu Ini?

Next post

Bugatti Chiron Pur Sport - Hypercar Berfokuskan Pengendalian

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *