Berita Auto

Sila Kongsi Butiran Dan Harga Baru Proton X70 CKD Dengan Kami

Kebiasaannya, kami media permotoran, akan berkongsi spesifikasi dan butiran kenderaan baharu dengan anda, pembaca. Ianya adalah tugas kami untuk berkongsi maklumat dengan anda, pembaca agar anda mendapatkan pemahaman yang lebih baik mengenai apa yang dilancarkan dan memutuskan apa yang terbaik untuk keperluan permotoran anda.

Proton X70 CKD

Kali ini, kita berada dalam ‘kegelapan’ mengenai Proton X70 ‘baharu’ pasangan tempatan yang dilancarkan oleh YB Datuk Darell Leiking, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri bersama dengan Dato’ Sri Syed Faisal Albar, Pengerusi PROTON, Encik An Conghui, Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Geely Auto Group serta ahli pengurusan kanan PROTON.

Acara itu diadakan pada hari Jumaat 13 Disember di kilang Proton yang baru dipertingkatkan di Tanjung Malim.

Media yang hadir tidak dibenarkan mengambil sebarang gambar atau video di acara itu.

Gambar acara itu dikongsi bersama kami pada petang sama pada jam 8 malam bersama dengan kenyataan media rasmi mereka. Peliknya tiada helaian spesifikasi Proton X70 pasangan tempatan (CKD) atau harga jualan serta variannya dikongsi bersama yang hadir orang dan kami media.

Folder akhbar yang dihantar melalui e-mel kepada kami hanya ada gambar-gambar acara pelancaran Proton X70 CKD dengan para pembesar dan gambar-gambar pengeluaran kilang telah dimasukkan untuk kami berkongsi dengan pembaca kami. Kami bertanya dengan media lain yang menghadiri acara itu dan mereka juga menerima pek akhbar yang sama.

Tidak ada gambar dalaman, enjin dan ciri-ciri baharu Proton X70 CKD ini.

Selepas kami menerbitkan kenyataan media dan gambar tersebut, kami menerima, beberapa soalan dari pembaca melalui facebook dan juga e-mel bertanya mengenai harga jualan, varian yang mungkin, enjin dan gearbox serta ciri-ciri dalaman.

Semua soalan yang kami tidak dapat dijawab dan kami menerima beberapa komen negatif (mengatakan bahawa beberapa laman media dalam talian lain mempunyai butiran) dan dengan sesetengah pihak lain, ada maklumat spekulatif yang dikongsi bersama dengan kami.

Berikut adalah beberapa maklumat spekulatif yang dikongsi bersama oleh beberapa pembaca yang kami percaya hanya spekulasi sahaja buat masa sekarang.

  1. Proton X70 CKD akan dikuasakan enjin 1.5L Turbo Direct Injection yang menyediakan 130kW kuasa dan 255Nm tork.
  2. Ia akan menggunakan kotak gear tujuh kelajuan klac basah (7DCT)
  3. Ia akan dilengkapi dengan ‘ICC’ Intelligent Cruise Control yang dibuat melalui gabungan radar gelombang milimeter dan kamera definisi tinggi. ICC akan membolehkan X70 selamat bergerak dengan kelajuan yang diingini pemandu, mengikuti kenderaan pada kelajuan sehingga 150km / j, dan juga menukar lorong secara automatik.
  4. Ia akan mempunyai ‘APA’ yang merupakan bantuan letak kereta automatik yang membolehkan letak kereta selari secara automatik atau meletak kereta ke dalam petak dengan hanya menekan satu butang.
  5. Ia juga akan mempunyai Ekosistem Geely Smart ‘GKUI’ generasi terbaru Geely Auto.

Kami juga telah melawat beberapa bilik pameran Proton untuk meminta maklumat tentang Proton X70 CKD baharu ini dan juru jual yang melayan kami amat bersopan dan mereka menjawab secara profesional bahawa harga CKD baharu akan lebih rendah … ..tidak mengatakan berapa rendah dan X70 CKD akan diperlengkapkan dengan lebih baik …… tiada petunjuk dengan ciri-ciri baru seperti apa dan tiada maklumat tentang varian. Mereka semua dengan sopan meminta butiran perhubungan kami untuk memaklumkan kepada kami sebaik sahaja mereka mendapat maklumat yang diperlukan.

Jadi, jika sesiapa yang membaca ini mempunyai maklumat tentang CKD Proton X70 yang boleh anda kongsi dengan kami, ianya amatlah dihargai. Memandangkan ini akan menjadi SUV jualan panas untuk suku pertama tahun 2020.

Previous post

Mazda CX-30 Di Bilik Pameran Malaysia Sekarang

Next post

BAIC Saingan Geely Untuk Beli 10 Peratus Daimler

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *