Berita Auto

Mazda CX-30 Di Bilik Pameran Malaysia Sekarang

Pengambilan tempahan telah bermula hujung minggu ini dan di semua bilik pameran utama Mazda.

Ya, sudah bulan Disember dan rakyat Malaysia jarang membeli kereta baru pada bulan ini kerana mereka lebih suka menunggu dan mendapatkan pendaftaran, tarikh dan nombor tahun 2020 baharu tetapi tidak ada salahnya untuk melawat bilik pameran Mazda secepat mungkin untuk melihat dengan diri sendiri crossover Mazda CX-30 semua baharu yang baru tiba dari Jepun. Ya, CX-30 ini sepenuhnya diimport dari Jepun dan harga yang dimintanya tidaklah begitu tinggi.

Pemenang Anugerah

Pada bulan November tahun ini, Mazda CX-30 memenangi anugerah Golden Steering Wheel 2019 dari BILD am SONNTAG, akhbar harian terbesar Jerman, dan kumpulan AUTO-BILD Eropah yang menang dalam kategori SUV / crossover untuk kenderaan hingga 4.4m panjang .

Hadiah itu disampaikan kepada Presiden Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyama pada petang semalam di Berlin. Ia adalah Golden Steering Wheel Mazda Kelima: Mazda 323 menang pada tahun 1985 dan 1989 diikuti oleh Mazda 626 pada tahun 1992 dan Mazda2 pada tahun 2014.

Selain keluarga, Crossovers juga popular di kalangan mereka yang masih bujang, “early-nesters” (pasangan tanpa anak) dan “empty-nesters” (pasangan dengan anak dewasa).

Ruang tambahan dan utiliti adalah sebab utama mengapa demografi tanpa anak membeli Crossovers. Orang dengan anjing besar boleh membeli Crossover untuk ruang kargo di belakang kerusi. Ramai orang tanpa anak mempunyai gaya hidup yang agak aktif, dan Crossover adalah salah satu jenis kenderaan terbaik untuk menyokong cara hidup mereka “sentiasa bergerak”.

Sudah tentu ada alasan lain yang boleh membenarkan kos tambahan pemilikan Crossover. Pembeli mesti mempertimbangkan situasi peribadi mereka untuk menentukan sama ada Crossover adalah jenis kenderaan yang sesuai untuk mereka.

Walau apa pun sebabnya, permintaan untuk Crossovers akan terus meningkat dan ianya sudah pasti bahawa pengeluar kereta akan mempunyai lebih banyak variasi yang akan ditawarkan pada tahun-tahun yang akan datang. 

Previous post

Porsche 911 Rali Baja Dibuka Untuk Tempahan

Next post

Sila Kongsi Butiran Dan Harga Baru Proton X70 CKD Dengan Kami

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *