Bisnes

Dongfeng Mahu Menjual Saham Mereka Kerana Bisnes Kurang

Dongfeng mungkin menjual sahamnya sebanyak USD2.5 bilion dalam Kumpulan PSA.

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Peugeot-5008-8Dongfeng, yang mempunyai usaha sama China dengan PSA, merancang untuk menyelaras dengan syarikat Perancis jika ia memutuskan untuk menjualnya supaya ia boleh mengekalkan hubungan kerja yang baik, kata mereka. Musyawarah berada di peringkat awal, dan tidak ada kepastian yang akan menyebabkan kesepakatan.

 

Peugeot-5008-7Dongfeng Motor meneroka pilihan untuk pegangan USD2.5 bilion dalam PSA Group termasuk jualan berpotensi apabila kelembapan global dalam pasaran auto menahan keuntungan.

 

 

 

Peugeot-5008-6Pembuat kereta milik negara China mengadakan perbincangan dalam beberapa minggu kebelakangan ini dengan penasihat berpotensi mengenai cara untuk mengewangkan sebahagian atau seluruh pegangan 12.2 peratus dalam Peugeot.

 

 

 

Peugeot-5008-4Sebagai sebahagian daripada tinjauan strategik, Dongfeng telah membincangkan kemungkinan transaksi termasuk penjualan terus saham PSA atau mengeluarkan bon pertukaran yang diterbitkan oleh stok PSA.

 

 

 

Peugeot-5008-3

Dana itu akan membolehkan Dongfeng melabur di bahagian lain pada masa yang pesaingnya membelanjakan berbilion-bilion ke atas kenderaan elektrik dan sistem memandu autonomi.

 

 

Peugeot-5008-2Dongfeng mungkin memegang sebahagian daripada kepentingannya dalam PSA untuk mendapat potensi manfaat daripada penyatuan industri masa depan. PSA berkata Mei lalu bahawa ia terbuka kepada “apa-apa peluang” untuk mewujudkan nilai jangka panjang di tengah laporan perhubungan dengan pembuat kereta lain.

Previous post

Lotus Evija Paling Popular Di Monterey Car Week

Next post

Porsche Taycan Tunjuk Keupayaan di Litar Ujian Nardo

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *