Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Lotus Evija Paling Popular Di Monterey Car Week

Geely dan Lotus telah menyampaikan kereta yang paling berkuasa di dunia dengan 2000 KK (kuasa kuda).

BHPetrol Merdeka Contest Banner

Lotus Evija hypercar yang baharu, baru sahaja membuat debutnya di Amerika Utara, mengambil pentas tengah di Monterey Car Week.

Hypercar British eletrik yang pertama di dunia membuat debut globalnya pada bulan Julai, dan pesta pantai barat yang popular dan berpengaruh ini merupakan perhentian pertamanya dalam tur dunia berprofil tinggi.

Lotus-Evija-2

Evija adalah kereta jalanan yang paling berkuasa dan dinamik dalam sejarah Lotus, dan menetapkan standard baru untuk prestasi memandu Lotus. Ia adalah hypercar British semua-elektrik pertama  dengan powertrain elektrik Lotus pertama. Ia juga merupakan model baru pertama sejak Geely mengambil alih pada tahun 2017.

Pasukan pelancongan teknikal, Evija adalah ilustrasi pemikiran dan kepintaran inovatif yang selalu menjadi sebahagian daripada DNA Lotus. Dengan sasaran kuasa 2000 PS, ia adalah kereta jalan siri pengeluaran yang paling b erkuasa di dunia.

Ia telah direka dengan kejuruteraan di UK, dan akan dihasilkan di Hethel, UK, rumah Lotus sejak tahun 1966. Eksklusif dijamin, dengan pengeluaran terhad kepada maksimum 130 buah kereta.

Lotus-Evija-3

Monterey Car Week adalah extravaganza automotif tahunan, yang diadakan dari 9-18 Ogos di pelbagai lokasi di semenanjung California. Ia adalah tempat ziarah untuk prestij, peminat kereta mewah dan prestasi, menarik ribuan pelawat dari seluruh Amerika Syarikat, Kanada dan seterusnya.

Lotus Evija telah menjadi salah satu kereta baharu yang paling dinantikan 2019, dengan banyak perhatian media dan minat pelanggan sejak ia dilancarkan pada satu acara tertutup di London.

Berikutan Minggu Kereta Monterey Evija akan berada di Galpin Lotus di Los Angeles, peruncit jenama yang terletak di pinggir bandar Van Nuys, dari 21 Ogos.

Lotus-Evija-4

Sambil Evija menimbulkan keriuhan di pantai barat, ia sudah mempunyai satu peminat di pantai timur. Berikutan tahap minat yang tinggi terhadap kereta ini, beberapa perjanjian ‘beli’ rasmi telah tersedia. Daripada pesanan yang diambil, Lotus telah mengesahkan pelanggan dari Miami, Florida menjadi Amerika Utara yang pertama untuk membeli Evija. Pesanan itu diterima pada hari kereta itu didedahkan.

Previous post

Mercedes-Benz A-Class dan B-Class Kini Dalam Versi Plug-in Hybrid

Next post

Dongfeng Mahu Menjual Saham Mereka Kerana Bisnes Kurang

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *