Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

Adakah Shell Mengurangkan Harga Pelincir Mereka Kerana Artikel www.dsf.my

Baru-baru ini www.dsf.my menulis artikel mengenai harga Shell Oil Synthetic Engine Oil yang dijual di pasaraya Tesco di Malaysia dengan harga yang sangat rendah iaitu hanya RM99.00 untuk pek 4 liter.

BHP Banner Shell

Pada masa itu, harga runcit pelincir adalah setinggi RM260.00 yang merupakan perbezaan harga yang besar sebanyak RM161.00. Artikel itu mendapat perhatian ramai rakyat Malaysia dan kebanyakan mereka berkongsi pengalaman menggunakan pelincir Tesco RM99.00 untuk beberapa lama di kenderaan mereka tanpa sebarang masalah.

Sesetengah pembaca juga berkongsi pendapat mereka tentang berapa pembekal pelincir lain di Malaysia turut mengenakan harga yang premium jika dibandingkan dengan harga di luar negara.

Sekarang Shell Malaysia Trading telah mengeluarkan kenyataan akhbar untuk Shell Helix HX8 baharu mereka pada harga jualan dari hanya RM165.00 yang merupakan harga yang sangat baik untuk pelincir sintetik dan meletakkan persaingan berebut untuk bermesyuarat untuk menangani harga baru yang lebih murah ini. Ini juga akan meletakkan pengeluar pelincir belakang rumah ‘palsu’ dan ‘murah’ tutop kedai yang merupakan berita baik bagi pemilik kereta Malaysia.

KENYATAAN MEDIA:

Shell Malaysia Trading Sdn Bhd telah melancarkan Shell Helix HX8 yang baharu, salah satu minyak enjin premium berharga yang paling berpatutan di Malaysia.

Dengan teknologi Flexi Molecule adaptifnya, Shell Helix HX8 melindungi enjin dengan menyesuaikan diri dengan setiap gaya dan keadaan memandu. Ia menawarkan kawalan deposit suhu tinggi dan kestabilan kelikatan sebanyak 58%, perlindungan perlindungan kakisan 78% lebih baik dalam keadaan memandu bandar permulaan [2] dan perlindungan haus yang lebih baik 40% [3]. Kerana itu, pemilik kereta menikmati kehidupan enjin yang lebih lama dengan ekonomi bahan api yang dipertingkatkan, pertukaran minyak yang lebih lama dan kos penyelenggaraan yang lebih rendah.

Shell Helix HX8 baru datang dalam dua varian kelikatan untuk memenuhi keperluan pasaran Malaysia. Harga runcit yang disyorkan untuk pek 4 liter ialah RM165 (Semenanjung Malaysia) dan RM166 (Sabah dan Sarawak) untuk Shell Helix HX8 5W-40 dan RM180 (Semenanjung Malaysia) dan RM181 (Sabah dan Sarawak) untuk Shell Helix HX8 5W -30.

Pengurus Besar Pemasaran Pelincir Shell, May Tan melahirkan keyakinan bahawa rakyat Malaysia akan menghargai nilai unggul Shell Helix HX8 baru berbanding dengan jenama lain di pasaran.

“Shell Helix HX8 baharu menawarkan prestasi minyak premium sintetik pada harga yang berpatutan supaya pemilik kereta kini boleh memberikan yang terbaik kepada kereta mereka tanpa kompromi,” katanya.

Untuk meraikan pelancaran itu, 888 pek Shell Helix HX8 yang baharu ditawarkan untuk pemilik kereta yang mendaftar secara online di www.shell.com.my/helix888. Tiada pembelian diperlukan dan pemenang bertuah akan menerima kod promo melalui SMS.

Selain itu, pembelian Shell Helix HX8 melayakkan pengguna untuk program kesetiaan Shell Advantage and Rewards (SHARE) yang menawarkan minyak enjin Shell percuma dari pembelian terkumpul dan Shell Helix Engine Warranty (SHEW) untuk kereta bawah lapan tahun dan 150,000 km pada odometer itu.

Untuk maklumat mengenai Shell Helix HX8 yang baharu, layari www.shell.com.my/helix atau hubungi Talian Pelanggan Perkhidmatan Shell di 1300 88 1808.

[1] Berbanding dengan spesifikasi API SN dan berdasarkan ujian enjin Sequence IIIG

[2] Dibandingkan dengan spesifikasi API SN dan berdasarkan ujian enjin Sequence VIII

[3] Berdasarkan ujian enjin OM646LA dan dibandingkan dengan spesifikasi ACEA A3 / B4

 Shell-Helix-HX8-2

Previous post

Kerjasama IVECO Dan Pasukan Lumba Alfa Romeo

Next post

Skoda Octavia Yang Kita Mahu Lihat Di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *