Konsep / Lakaran / Intipan

Skoda Octavia Yang Kita Mahu Lihat Di Malaysia

Pengilang kereta Czech yang tenang ini yang merupakan sebahagian daripada Kumpulan VW akan melancarkan Skoda Octavia baharu ini pada penghujung tahun 2019. Reka bentuk ini telah disemak secara meluas dan lebih ekspresif. Pemacu dan sistem infotainmen rangkaian penuhnya dikendalikan oleh sistem modular padat (MQB) dari Kumpulan VW.

BHP Banner Octavia

Dengan Skoda Octavia model 2019 ini, Czech menumpukan perhatian mereka pada reka bentuk, yang kita turut teruja dan kami pasti anda juga kagum dengannya. Di Malaysia, jenama Skoda telah dibersarakan kerana harganya setanding dengan Volkswagen dan pembeli Malaysia tidak sanggup membayar wang yang sama untuk Skoda dan sebaliknya membeli Volkswagen.

Kemajuan reka bentuk Octavia baharu ini tercermin dalam gril yang lebih yakin. Seperti Skoda Superb, bonet “overlying” digunakan. Sambungan halus antara hud dan fender membuat kualiti kerja yang tinggi dapat dilihat.

Secara amnya, Octavia baharu ini akan menjadi lebih megah dan lebih luas. A-pilar depan yang sedikit miring dan profil sampingan yang ekspresif juga memberikan rupa yang lebih dinamik. Dengan panjang 4.70 meter, pereka Czech telah mencapai format sedan sukan. Ia kekal sebagai notchback dengan tailgate besar. Dengan kerusi belakang dilipat, Skoda baru ini menawarkan hampir 1600 liter ruang kargo. Juga dari segi keselesaan dan kesambungan, Skoda Octavia IV (2019) mahukan markah tinggi dengan pembeli baru. Eropah dan mungkin Asia juga, tidak lama lagi.

 

Previous post

Adakah Shell Mengurangkan Harga Pelincir Mereka Kerana Artikel www.dsf.my

Next post

VW Group Bertanggungjawab Untuk Lebih Daripada 2% Pelepasan Global

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *