Promosi / Tawaran / Peraduan

Pemenang Grand Final PROTON 1 Tank Adventure Dinobatkan

PROTON 1-Tank Adventure menyaksikan Grand Finalnya pada 11-12 Ogos yang membawa peserta dari Kulai, Johor ke Juru di negeri Pulau Pinang. Pengembaraan bermula dari cawangan Proton Edar di Kulai dengan 31 pasukan yang mengharungi jarak sejauh 700km ketika mereka bertanding satu sama lain untuk melihat siapa yang akan dinobatkan sebagai juara keseluruhan.

Persaingan amat sengit kerana setiap peserta adalah johan dari satu daripada lima pusingan serantau; dalam kebanyakan kes mereka telah memenangi kategori mereka – tetapi hasil yang dicapai oleh para finalis amat mengagumkan dengan dua rekod baru yang ditetapkan di sepanjang jalan. Ia juga kali pertama setiap kereta yang menang dalam setiap kategori mencapai jarak teori melebihi 1,000km, menunjukkan apa yang mungkin dari kereta Proton apabila didorong secara ekonomi.

A post shared by Ross Hadi (@gohedgostan) on

Peserta PROTON 1-Tank Adventure terdiri daripada pemilik, pemandu kereta, selebriti dan ahli media dan dalam setiap pusingan, para pemilik dan ahli kumpulan mencapai hasil keseluruhan yang terbaik. Ini tidak mengejutkan kerana mereka tahu kereta mereka. Namun perlawanan terakhir membawa perubahan kejutan untuk para profesional media.

A post shared by Ross Hadi (@gohedgostan) on

Pasukan terbaik dalam kategori Proton Saga ialah pasukan media, saya sendiri dan  Stanley Raymond, yang memanfaatkan lapangan dengan penggunaan bahan api purata 3.72L / 100km. Ini bukanlah angka terbaik yang dicapai sepanjang pertandingan untuk Saga tetapi ia masih hampir setengah liter lebih baik daripada pasukan kedua terbaik. Saya percaya angka yang di capai kami tidak memecah rekod semasa iaitu 3.51 L /100km kerana Saga yang kami pandu bermasalah sedikit. Enjinnya berat dan tidak lancar. Walaupun itu hakikatnya, kami menang juga.

A post shared by Ross Hadi (@gohedgostan) on

Sementara itu, pasukan terbaik dalam kategori Proton Iriz ialah pasukan media, Yap Kam Foo dan Brenda Yang menghancurkan rekod sebelumnya sebanyak 4.95L / 100km dengan 3.5L / 100km, mencocokkan rekod persaingan keseluruhan yang ditetapkan oleh Proton Saga di pusingan pertama. Namun para clubbers dan pemilik menetapkan angka terbaik dalam kategori Proton Persona dengan Khairul Ashraf dan Zuhairie mendakwa kedudukan teratas dengan angka rekod 3.92L / 100km.

A post shared by Ross Hadi (@gohedgostan) on

Tiga pemenang teratas dalam setiap kategori dianugerahkan dengan trofi serta hadiah wang tunai semasa majlis penyampaian hadiah di Park Royal Hotel di Pulau Pinang. Pemilik kereta dan Kelab kereta dalam persaingan yang berasingan dari media dan kerana itu, 18 pasukan menerima hadiah.

A post shared by Ross Hadi (@gohedgostan) on

Sepertimana pusingan awal PROTON 1-Tank Adventure finalnya turut mengambil masa 2 hari. Memandangkan ia adalah acara istimewa, titik pertengahan pengembaraan ini diselangi dengan lawatan ke PROTON untuk pengalaman istimewa Trek Ujian dan Studio Reka Bentuk yang amat eksklusif.

A post shared by Ross Hadi (@gohedgostan) on

Ini adalah kali pertama peserta-peserta dibenarkan masuk ke dalam kawasan kilang PROTON di Shah Alam, sesuatu yang jarang berlaku untuk orang ramai tetapi ia telah dibenarkan khusus sebagai aktiviti-aktiviti istimewa yang telah diaturkan.

A post shared by Ross Hadi (@gohedgostan) on

Over 2,500 entries were received from parties interested to compete in the 1-Tank Adventure and only 170 participants were selected, less than 10% made the cut.

A post shared by Ross Hadi (@gohedgostan) on

Lebih 2,500 penyertaan telah diterima untuk bersaing dalam PROTON 1-Tank Adventure dan hanya 170 peserta dipilih, kurang dari 10% layak untuk mengambil bahagian.

A post shared by Ross Hadi (@gohedgostan) on

PROTON 1-Tank Adventure juga tular di saluran sosial media seperti Facebook, Instagram and Twitter, dengan lebih catatan lebih 54 juta views. Posting 1,000 hastag #proton1tankadventure  turut menerima lebih 1 juta likes.

A post shared by Ross Hadi (@gohedgostan) on

Previous post

Daihatsu Malaysia Buka Tempahan Untuk Gran Max 1.5 AT

Next post

Peningkatan Perisian AWD Volvo Untuk Pemanduan Yang Menyeronokan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *