Berita Auto

Peningkatan Perisian AWD Volvo Untuk Pemanduan Yang Menyeronokan

Volvo Cars telah memperkenalkan peningkatan perisian baharu yang dibangunkan oleh Polestar yang meningkatkan pengedaran tork kepada roda belakang kereta Volvo yang dilengkapi dengan pemacu semua roda (AWD), untuk pemanduan lebih dinamik.

Perisian pengoptimalan, yang dibangunkan oleh jenama prestasi elektrik Volvo Car Group, Polestar, meningkatkan jumlah dan kekerapan torsi yang diagihkan ke roda belakang, meningkatkan kemudi dengan lekukan yang lebih baik, kawalan yang lebih baik dan penglibatan ketika selekoh, dan daya tarikan yang lebih baik, saat memecut, menyampaikan pemanduan yang lebih menarik.

Pengoptimuman AWD hanya dilakukan dengan memilih mod pemacu Dinamik, atau apabila Kawalan Kestabilan Elektronik dipadamkan.

Ciri pengedaran tork ke roda belakang baharu menambah lagi pengoptimuman kepada peningkatan perisian terkini Polestar. Lima perkara yang sedia ada termasuk tindak balas throttle lebih tajam, tindak balas luar-throttle lebih laju, tukaran gear lebih pantas, perubahan titik pertukaran gear lebih optimum dan pegangan gear di selekoh, serta peningkatan output enjin.

Pengoptimuman Polestar AWD akan tersedia untuk model petrol dan diesel Volvo 90 Series, 60 Series dan XC40, mulai Ogos 2018 dan seterusnya. Ianya berkenaan dengan semua kereta Volvo baru yang dibina di atas seni bina SPA dan CMA dari model tahun 2019 dan seterusnya yang memaparkan semua pemacu roda (tidak termasuk varian hibrid plug-in).

Model hibrid plug-in termasuk derivatif T8 Twin Engine dan Turbin T6 Twin, yang mempunyai sistem pemacu gandar belakang elektrik atau electric rear axle drive (ERAD) yang menggunakan kuasa elektrik hanya pada roda belakang, sudah memberikan kecenderungan pemanduan belakang dan tidak memerlukan pengoptimuman AWD lagi .

 

 

Previous post

Pemenang Grand Final PROTON 1 Tank Adventure Dinobatkan

Next post

Kadang-kadang Anda Perlu Melihat Lebih Dari Sekadar Logo

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *