Gaya Hidup

Porsche Mendahului J.D. Power APEAL Buat Tahun ke 11

JD Power telah menggumumkan keputusan kajian Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) tahun ke-20nya, yang meninjau pemilik dan penyewa mengenai apa yang mereka suka tentang kereta baru mereka selepas 90 hari pemilikan. Dengan 874 mata (daripada 1000), Porsche mengekalkan tempat teratas untuk tahun ke-11 berturut-turut. Mengikuti jejak Porsche adalah Jaguar (855 mata), BMW (854), Mercedes-Benz (853), dan Audi (852). Mini (825) berada di kedudukan tertinggi di kalangan bukan jenama premium.

mazda6

Chevrolet, Ford, dan Porsche setiap satu membawa pulang tiga anugerah APEAL peringkat model. Chevrolet memenangi untuk Corvette, Sonic dan Colorado semua-baru manakala Ford menerima pengiktirafan untuk C-Max, Expedition, dan F-150. Porsche memegang tempat teratas untuk Cayenne, Cayman, dan Macan. Pembuat kereta yang memenangi dua anugerah termasuk Audi (A3, Q3), BMW (4-Siri, Siri 6), Dodge (Challenger, Pengecas), Mazda (CX-5, Mazda6), dan Mini (Cooper, sebangsa). Selain itu, Fiat 500; GMC Sierra HD; Infiniti QX80; Kia Sedona; Mercedes-Benz S-Class; Nissan Murano; dan Volkswagen Golf juga mendapat kepujian dalam setiap segmen masing-masing.

Ini boleh menjana perasaan positif untuk kenderaan mereka sendiri secara keseluruhan. Kajian JD Power APEAL juga menunjukkan jurang antara premium dan bukan premium semakin sempit terutama sekali dalam 10 tahun kebelakangan ini dengan penyebaran yang hanya 16 peratus. Purata skor Indeks APEAL telah meningkat 5 mata kepada 790 untuk model bukan premium dan hanya 1 mata kepada 841 jenama-jenama premium dari tahun lepas.

Mini-Cooper-S-Countryman

 

Previous post

Lexus RC F Berkongsi Degup Jantung Pemandunya

Next post

Lexus IS Mendapat Enjin Baharu Tetapi Rupa Serupa Untuk 2016

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *