Gaya Hidup

Lexus RC F Berkongsi Degup Jantung Pemandunya

Memandu kereta teragung dapat merangsang deria dan mempercepatkan degupan jantung. Kini Lexus telah mencipta kenderaan yang pertama di dunia yang secara langsung menterjemahkan corak jantung pemandu ke paparan visual yang menarik ke seluruh bodywork kereta tersebut.

Satu satunya RC F berprestasi tinggi coupe ini adalah hasil daripada kerjasama antara Lexus Australia dan agensi kreatif M & C Saatchi. Teknologi yang berbeza telah diintegrasikan ke dalam kereta untuk memantau denyutan jantung pemandu dan menggunakan data yang dirakam untuk menghantar cas elektrik melalui bodywork kereta. Panel badan kereta selesai dicat dengan cat electro-luminescent yang dihasilkan oleh pakar Luminor AS, yang bertindak balas dengan caj yang bersuasa sengit, berkumandang dengan irama yang sama seperti kadar jantung pemandu .

Ketua Eksekutif, Lexus Australia Sean Hanley,   berkata: “Ini adalah konsep terkini selepas projek inovatif lain yang kami telah bangunkan tahun ini, termasuk papan iklan pengiklanan luar pintar yang bertindak balas dengan kereta yang anda sedang memandu dan Lexus Hoverboard baharu yang hebat.

“Kereta degupan jantung juga bersambung dengan ladi satu bahagian utama Lexus – kenderaan berprestasi tinggi – melalui model  jenama F kami, dan mesin tindak balas emosi seperti KM F yang boleh menjadi inspirasi seseorang.

Previous post

Buat Pertama Kalinya Volkswagen Dengan HUD

Next post

Porsche Mendahului J.D. Power APEAL Buat Tahun ke 11

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *