Gaya Hidup

Kereta Q Kembali. Treler Terbaru SPECTRE Sudah Tiba

Sebahagian daripada peminat James Bond pasti masih ingat istilah “Q Car”, yang digunakan untuk menggambarkan sebuah kereta yang disimpan berselubong. Mereka biasanya datang dalam bentuk alat dan pelbagai gizmo-gizmo dan mungkin puncak reka bentuk “Q Car” dalam filem Die Another Day. Kereta-kereta itu mungkin sedikit extreme, dengan Active Camouflage dan sebuah senapang patah pertahanan yang dipasang di atas lobang hud.

James-Bond-DB10-2

Ini mungkin meninggalkan rasa masam dalam mulut pengemar James Bond. Lagipun, ini bukan lagi kerja-kerja spy tersorok – ini adalah cara-cara menonjol Amerika menghadapi masalah yang memerlukan kehalusan. Tema keseluruhan filem James Bond telah menjadi berketerlaluan untuk dipercayai, dan serupa dengan Casino Royale ia telah memutuskan bahawa pendekatan terkawal adalah perlu.

Ini terdapat didalam semua aspek filem ini. Ia terasa lebih tenang, lebih British. Alat-alatan dan gizmos dikurangkan secara terang-terang dan lebih kehalusan dan kekangan. 3 filem yang lepas adalah karya-karya masterpieces, menunaikan perjanjian action & adventure sambil mengekalkan classy sepanjang masa.
James-Bond-DB10-3

Kereta-kereta pun kurang dalam filem ini.  Filem terakhir James Bond menggunakan  Aston Martin klasik sebagai “kereta wira”, untuk tempoh yang teramat singkat. Kali ini, kita lihat Bond diberi kereta konsep DB10, dan ia dipenuhi dengan tricks. Sekurang-kurangnya, mengikut treler, kita boleh mengharapkan beberapa flamethrower semasa scene kejar mengejar kereta Bond dan Encik Hinx.

 

Previous post

Volkswagen Passat Diesel 500Nm Dapat Turbocharger BorgWarner

Next post

Thailand Akan Membina Kereta Sports Asia Tenggara Yang Pertama ?

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *