Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Pengenalan Aplikasi Gentari Go: Transformasi Hijau untuk Pemilik EV di Malaysia

Aplikasi Gentari Go membuka pintu ke pengalaman pemilik kenderaan elektrik (EV) di Malaysia dengan ciri-ciri inovatif untuk transisi ke tenaga bersih.

Dalam era yang semakin digital, aplikasi Gentari Go telah muncul sebagai alat baharu untuk pemilik kenderaan elektrik (EV) di Malaysia, memberikan mereka akses kepada pelbagai penyelesaian pengecasan dan kuasa bersih. Gentari Go, bersama Jom Charge dan chargEV, menawarkan keserasian merentas platform, mengukuhkan kedudukannya melalui penyepaduan dengan aplikasi Setel. Bagaimanapun, penampilan Gentari Go bukan sekadar tambahan biasa; ia membawa bersama ciri unik yang menyokong peralihan pengguna kepada kuasa bersih sepenuhnya.

Salah satu keistimewaan Gentari Go ialah kemampuannya untuk memperkenalkan pengguna kepada tenaga bersih melalui penyewaan EV dan pemasangan panel solar, dengan kerjasama erat dengan GoCar untuk penyewaan EV. Ini membuktikan komitmen Gentari dalam mempercepat perjalanan pengguna ke arah penggunaan tenaga yang lebih lestari.

Shah Yang Razalli, CEO Gentari Green Mobility, menegaskan, “Kami bertujuan untuk menjadi pilihan utama setiap pengguna yang memulakan perjalanan tenaga bersih mereka, dengan menawarkan integrasi tenaga bersih yang mulus, melampaui pengecasan EV hingga ke solusi tenaga rumah.”

Tambahan pula, aplikasi Gentari Go tidak terhad kepada Malaysia sahaja tetapi juga boleh didapati di India dan beberapa bahagian lain di Asia Tenggara, selaras dengan rancangan pembangunan Gentari untuk 2024. Ini memperluaskan skop Gentari Go, menjadikannya platform global untuk EV pengguna.

Gentari Go juga memudahkan pengecasan rentas sempadan melalui koridor pengecasan EV pertama dari Singapura ke Thailand. Kerjasama dengan Pengendali Titik Pengecasan seperti CDG Engie, City Energy Go dan EVolt memperkenalkan lebih daripada 2,000 pengecas EV di tiga negara jiran dalam satu aplikasi, menjadikan perjalanan rentas sempadan lebih mudah untuk pemilik EV.

Shah Yang Razalli menambah, “Gentari Go menawarkan antara muka yang sederhana dan elegan yang memudahkan pengguna baru dalam proses penemuan, aktivasi, dan pembayaran. Bagi pengguna yang berpengalaman, kami telah mengintegrasikan ciri lanjutan seperti lengkung pengecasan kami, memberikan wawasan masa nyata mengenai penggunaan tenaga semasa sesi pengecasan.”

Terus-Terang

Mengambil langkah ke depan dalam revolusi tenaga hijau, Gentari Go bukan sekadar aplikasi; ia adalah jambatan ke masa depan yang lebih lestari. Melalui inovasi dan kerjasama, kami berada di garis depan memperkenalkan masyarakat kepada tenaga bersih, memperkasa mereka untuk membuat pilihan yang lebih bertanggungjawab terhadap alam sekitar. Dengan setiap langkah yang kami ambil, kami tidak hanya menyediakan teknologi tetapi juga membina kesedaran dan mendorong perubahan yang bermakna.

Previous post

Volvo Ubah Nama Model Elektrik: EX40 & EC40

Next post

JAECOO: Pemacu Inovasi SUV Off-Road

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *