Keselamatan

BYD Seal dan Dolphin Raih 5 Bintang Keselamatan

Keunggulan Keselamatan BYD Diiktiraf Euro NCAP, Malaysia Berbangga

Kereta elektrik sepenuhnya BYD Seal dan Dolphin telah diiktiraf dengan penilaian keselamatan lima bintang oleh Euro NCAP, program penilaian keselamatan bebas terkemuka di Eropah, membuktikan kualiti, kecekapan, dan keselamatan jenama ini pada harga yang berpatutan.

Keunggulan Keselamatan BYD Seal

Sedan segmen-D, BYD Seal, telah menunjukkan prestasi cemerlang dalam ujian keselamatan, mengesahkan kredibiliti keselamatan aktif dan pasifnya serta manfaat struktural teknologi CTB (Cell to Body) jenama ini yang tidak sahaja menyediakan jarak jauh, tetapi juga kompak.

BYD Dolphin Mengesankan

Hatchback segmen-C, Dolphin, pula membuktikan kualitinya dengan skor tinggi dalam kategori perlindungan penumpang dewasa dan kanak-kanak. Sistem penilaian keselamatan bintang Euro NCAP membantu pengguna mengenal pasti kereta yang paling selamat untuk keperluan mereka.

Lima Bintang Untuk Seal dan Dolphin

BYD Seal dan Dolphin menerima penilaian lima bintang. Kedua-dua model ini dinilai oleh jurutera Euro NCAP dalam empat kategori, yakni perlindungan penumpang dewasa, kanak-kanak, bantuan keselamatan, dan perlindungan pengguna jalan raya yang rentan.

Faktor utama keputusan cemerlang ini adalah kualiti pembinaan dan teknologi BYD. Generasi baru e-Platform 3.0 BYD, yang merangkumi trenkuasa elektrik 8-dalam-1 terintegrasi yang pertama di dunia, dan bateri Blade yang amat selamat.

Teknologi Mutakhir BYD

e-Platform 3.0 BYD menampilkan struktur ‘multi-load path’ yang mengawal bagaimana tenaga diserap oleh kereta semasa perlanggaran, meminimakan pencerobohan ke dalam kabin penumpang. Bateri blade jenama ini memastikan saiz kompak tidak mengurangkan kapasiti kuasanya sambil menyediakan lebih banyak ruang.

Komitmen BYD Terhadap Keselamatan

Michael Shu, Pengarah Urusan BYD Eropah, berkata, “Kami teruja menyaksikan prestasi cemerlang semua model BYD dalam ujian keselamatan Eropah yang ketat. BYD Seal dan Dolphin kini menyertai BYD Atto 3 dalam mencapai penilaian ujian keselamatan tertinggi.”

BYD dan Inovasi Teknologi Mesra Alam

“Perkara ini pasti membanggakan. Ia menunjukkan usaha tanpa henti BYD dalam pembangunan teknologi mesra alam. Pelanggan boleh yakin bahawa keselamatan selalu menjadi keutamaan dalam semua inovasi kami,” tambahnya.

BYD, sebuah syarikat teknologi tinggi multinasional yang berdedikasi untuk memanfaatkan inovasi teknologi bagi kehidupan yang lebih baik, telah berkembang dari pembuat bateri boleh caj pada tahun 1995 menjadi memiliki skop bisnis yang pelbagai meliputi automobil, transit rel, tenaga baru, dan elektronik, dengan lebih dari 30 taman industri di China dan negara lain.

Terus-Terang

Kejayaan BYD Seal dan Dolphin mencapai lima bintang dari Euro NCAP bukan sahaja mengukuhkan keyakinan pengguna Malaysia terhadap keselamatan kenderaan mereka, tetapi juga menerangkan kesungguhan BYD dalam inovasi dan pembangunan produknya. Inisiatif seperti ini menunjukkan komitmen yang tidak berbelah bahagi terhadap keselamatan dan kelestarian, elemen-elemen yang kini menjadi nadi dalam industri automotif global. Melihat kesungguhan BYD dalam membangun teknologi yang tidak hanya canggih tetapi juga mesra pengguna dan alam sekitar, kita dapat menyimpulkan bahawa masa depan automotif, terutamanya di Malaysia, semakin cerah dengan kehadiran jenama seperti BYD.

Previous post

Peluang Ke Australia Open 2024 Untuk Pembeli Kia

Next post

Proton S70: Kebangkitan Sedan Masa Depan

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *