Berita Auto

Proton S70: Kebangkitan Sedan Masa Depan

Kemunculan Proton S70 Menandakan Era Baru Inovasi Otomotif Malaysia

Di Tanjung Malim, sebuah kisah baru industri automotif Malaysia mula terukir apabila Proton S70 memulakan pengeluarannya, membuka tirai kepada babak baharu inovasi Proton. Dengan tempahan yang telah dibuka sejak 1 November 2023, model terkini ini menjanjikan gabungan teknologi pintar dan rekaan canggih.

Proton S70: Sinonim Inovasi dan Kemajuan

Di bawah pengawasan Setiausaha Agung Kementerian Pelaburan, Perdagangan, dan Industri, Dato’ Hairil Yahri Yaacob, Proton S70 telah dilancarkan di barisan pengeluaran Proton di Tanjung Malim. Model ini adalah tambahan terbaru kepada keluarga sedan Proton, selepas kehadiran Persona pada Ogos 2016.

Bukaan Tempahan: Gerbang Kepada Pengalaman Baru

“Intelligence that Evolves,” tagline yang mengiringi Proton S70, mencerminkan visi Proton dalam menghadirkan kereta yang berfokus pada teknologi pintar. Dr Li Chunrong, CEO Proton, memastikan pengedar-pengedar Proton kini bersedia menerima tempahan dengan yuran sebanyak RM500, memberikan pelanggan kesempatan untuk menjadi antara yang pertama memiliki sedan terkini ini.

Evolusi Teknologi dan Reka Bentuk

Proton S70 dibanggakan dengan teknologi keselamatan pintar, kemudahan sambungan terkini, dan enjin turbocharged 1.5L dengan transmisi kopling ganda. Keyakinan yang disuarakan oleh Dr Li mengenai kepopularan S70 yang bakal memenuhi cita rasa peminat Proton adalah tinggi, dengan hasrat membawa Proton kembali kepada puncak segmen pasaran sedan.

Kerjasama Strategik: Membina Legasi

Mengikut jejak langkah model terdahulu seperti Proton X70, X50, dan X90, S70 merupakan hasil usaha sama dengan Geely. Ini menunjukkan komitmen Proton dalam menawarkan model-model yang relevan dengan keperluan semasa dan masa depan, termasuk sesi pratonton yang dijadualkan di beberapa negeri utama Malaysia mulai 11 November 2023.

Pembangunan Berterusan dan Komitmen Proton

Dr Li Chunrong mengakhiri dengan menekankan pembangunan yang telah dilakukan Proton sejak tahun 2019, dengan pelaburan lebih dari RM1.8 bilion untuk meningkatkan fasiliti di Tanjung Malim. Usaha ini merupakan sebahagian daripada visi Proton untuk memperluas tawaran mereka kepada kenderaan tenaga baru (NEVs) dan pada masa akan datang, kenderaan elektrik.

Terus-Terang

Dalam pemerhatian kami, Proton S70 bukan sekadar penambahan model dalam senarai produk Proton, tetapi juga sebuah manifestasi dari aspirasi untuk bergerak seiring dengan revolusi industri automotif global. Kita melihat Proton bukan hanya sebagai pengeluar kereta, tetapi juga sebagai pembawa panji inovasi dan pembaharu dalam teknologi otomotif. Dengan penambahan S70, Proton tidak hanya menyentuh horison baru dalam reka bentuk dan teknologi, tetapi juga mengukir semula naratifnya sebagai pemain global yang tidak dapat dipandang ringan. Jujurnya, kita berbangga dengan kemampuan negara kita untuk berdiri sama tinggi dan bersaing di arena global dengan keupayaan teknologi otomotif yang kita miliki.

Untuk maklumat lanjut layari website PROTON

Previous post

BYD Seal dan Dolphin Raih 5 Bintang Keselamatan

Next post

Pelanggan Tesla Kena Sendiri Bikin Pindah Plat Nombor

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *