Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Meningkatkan Cakrawala Elektrik Malaysia: Lonjakan ChargeSini

Sumbangan ChargeSini kepada Revolusi Hijau Malaysia

Ketika Malaysia melangkah ke arah revolusi hijau, negara ini menyaksikan kemajuan besar dalam infrastruktur kenderaan elektrik (EV) nya. Seorang penyumbang utama dalam transformasi ini adalah ChargeSini. Seperti yang kami kongsikan butiran ini, anda akan temui bagaimana syarikat ini telah memainkan peranan penting dalam memacu dan memajukan perjalanan elektrifikasi Malaysia.

Chargesini-Q3-2023-EV-Charger-rollout-2.0

Pencapaian ChargeSini Q3 2023

Dalam suku ketiga 2023, ChargeSini telah menunjukkan komitmen mereka ke arah Malaysia yang lebih hijau. Berikut adalah ringkasan pencapaian mereka yang menonjol:

Julai 2023: Lonjakan bermula dengan pemasangan 39 unit pengecas AC 22kW dan satu pengecas DC 40kW di 13 lokasi utama.

Ogos 2023: Kecepatan meningkat apabila ChargeSini memasang 56 unit pengecas AC 22kW, dua pengecas DC 40kW, lima pengecas DC 47kW, dan satu pengecas DC 60kW di 18 kawasan penting.

September 2023: Tanpa berhenti, syarikat ini melancarkan 41 unit pengecas AC 22kW, tiga pengecas DC, dan satu pengecas DC 47kW di 15 lokasi.

Chargesini-Q3-2023-EV-Charger-rollout-3.0

Selain itu, stesen-stesen berikut patut diberikan perhatian kerana kapasiti pemasangan yang besar:

Angsana Teluk Bahang: Memiliki dua unit pengecas AC 22kW dan satu pengecas DC 40kW.

The Fennel Sentul East & Holiday Inn Sepang: Setiap satu mempunyai enam unit pengecas AC 22kW.

Ikon Connaught Mall: Mempamerkan satu pengecas DC 47kW.

The Kasturi Resort Cherating: Dilengkapi dengan dua unit pengecas AC 22kW.

Adalah menakjubkan untuk melihat pertumbuhan yang pesat ini, memandangkan ChargeSini baru memulakan perjalanan mereka di Malaysia kurang daripada setahun yang lalu.

Chargesini-Q3-2023-EV-Charger-rollout-4.0

Visi dan Misi ChargeSini

ChargeSini bukanlah sekadar perniagaan biasa; ia merupakan gerakan yang diterajui oleh pemikir-pemikir yang menggabungkan kepakaran mereka dalam e-dagang dan kejuruteraan untuk mewujudkan masa depan yang lestari. Melihat kesan buruk kenderaan konvensional terhadap alam sekitar, ChargeSini melihat potensi EV sebagai jawapan mutlak.

Mereka memahami cabaran semasa di Malaysia – stesen pengecas EV yang terhad, dan kawasan liputan yang terhad, yang menimbulkan keraguan di kalangan pembeli potensial EV – dan ChargeSini menawarkan penyelesaian. Aplikasi ChargeSini mereka memudahkan proses pengecasan EV: hanya Lokasi, Pengecasan, dan Bayar. Pendekatan tiga langkah ini memastikan pengalaman yang mudah dan lancar untuk pemandu EV.

Kerjasama dengan rakan kongsi mereka, Sangitech, seorang pakar dalam penyelesaian EV, memastikan stesen ChargeSini sentiasa memenuhi kualiti tertinggi, setelah melalui ujian ketat oleh TUV dan mendapat pensijilan MyHijau.

Jalan ke Depan

Sambil Malaysia menghampiri matlamat bercita-cita tingginya untuk memiliki 4,000 stesen pengecas EV menjelang akhir tahun, sumbangan ChargeSini sudah pasti menyerlah. Walaupun negara hanya 25% lebih hampir untuk mencapai sasaran, setiap langkah yang diambil oleh entiti seperti ChargeSini menimbulkan harapan untuk Malaysia yang lebih hijau dan bersih.

Terus Terang

Usaha ChargeSini sepanjang Q3 2023 bukan sahaja menakjubkan; mereka adalah bukti potensi syarikat swasta memimpin (bermaksud sengaja) ke arah masa depan yang lestari. Landskap EV Malaysia jelas lebih cerah dengan ChargeSini yang memimpin jalan.

Previous post

Masa Depan Pemanduan Dengan IQ.DRIVE Volkswagen.

Next post

Analisis Industri Automotif Malaysia September 2023

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *