Aksesori / Produk / Alatan / Minyak

ACO Tech dan Pay & Go: Revolusi Sistem Bayaran Parking!

ACO Tech Mengintegrasikan Headunit Proton Dengan Pay & Go Sarawak

Kita semua tahu bahawa dunia kereta telah berubah secara drastik dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Banyak kereta yang dijual kini dilengkapi dengan sambungan internet. Ini bukan sahaja untuk membolehkan kemaskini melalui talian (OTA) yang memperbaiki kenderaan tanpa perlu menghantar mereka ke bengkel berlesen, malah data digunakan untuk menyediakan perkhidmatan tambahan. Inilah di mana ACO Tech memainkan peranannya. Mereka adalah pembekal sistem infotainment terkini Proton yang kesemuanya disambungkan ke internet untuk menyediakan perkhidmatan tambahan. Hari ini, ACO Tech mengumumkan kerjasama mereka dengan Pay & Go, penyelesaian pembayaran pintar ini berasal dari Sarawak.

03-Pay-Go-on-PROTON-X70-ATLAS-IHU

Integrasi ACO Tech dengan Pay & Go

Kerjasama ini akan membolehkan kenderaan Proton pada masa depan membuat transaksi dalam talian melalui unit kepala infotainment ATLAS mereka menggunakan sistem Pay & Go Sarawak semasa parking. Sistem ini akan dilaksanakan pada model-model terpilih Proton yang dilengkapi dengan sistem pengendalian automotif pertama Malaysia, ATLAS OS. Ini bermula dari hari ini dengan Proton X70 yang akan dilengkapi secara langsung dari kilang dengan ciri ini. Model-model Proton X50, X70, dan X90 lain akan menerima kemampuan ini kemudian melalui kemas kini perisian OTA.

04-Pay-Go-on-ATLAS-IHU-at-WCIT2023

Cara Pay & Go Berfungsi

Pay & Go merupakan penyelesaian parking pintar yang diperkenalkan di Malaysia, bermula dengan Kuching dan sebahagian daripada Lembah Klang. Platform ini membolehkan pemandu membuat pembayaran parking secara langsung dalam kereta melalui sistem infotainment. Ini membantu menghapuskan keperluan untuk tiket parking fizikal dan membolehkan pengguna membuat pembayaran parking digital tanpa perlu menggunakan telefon pintar mereka.

Anda hanya perlu menyimpan nombor plat kereta anda dalam akaun Pay & Go anda dan menggunakan kredit yang dibeli melalui aplikasi untuk membuat pembayaran secara langsung dari sistem infotainment kereta anda.

Ketua Pegawai Eksekutif ACO Tech, Encik Li Pu, berkata, “Pusat kepada penyelesaian ACO Tech adalah inovasi kami untuk menyediakan keselesaan dan meningkatkan pengalaman memandu secara keseluruhan untuk pelanggan. Dengan berkerjasama dengan rakan-rakan yang berkemahiran serupa seperti Pay & Go yang mempunyai cadangan nilai yang serupa, kami kini menawarkan penyelesaian yang berorientasikan pelanggan untuk parking melalui sistem IHU kami. Integrasi Pay & Go ke dalam ATLAS menunjukkan komitmen kami untuk menyediakan penyelesaian teknologi yang canggih kepada pelanggan yang kami hargai. Kami bertujuan untuk menjadikan pengalaman memandu lebih mudah dan menyeronokkan untuk pemandu, dan akan terus berinovasi untuk membentuk masa depan teknologi automotif.”

Ketua Pegawai Eksekutif Pay & Go, Encik Eddie Wee, berkata, “Pay & Go lebih daripada sekadar penyedia Penyelesaian Parking Pintar. Cadangan nilai kami adalah untuk membolehkan keselesaan gaya hidup pengguna. Kami gembira untuk bekerjasama dengan ACO Tech untuk mengintegrasikan lebih banyak penyelesaian gaya hidup dalam model PROTON melalui sistem ATLAS untuk meningkatkan pengalaman pelanggan secara keseluruhan. Kami mempunyai rancangan untuk mengenalkan lebih banyak ciri dalam sistem ATLAS seperti eReservation untuk F&B dan Tempahan Tempat Parking, antara lain, dalam masa terdekat.”

Dengan pengenalan ini, Proton semakin menjadi pemain utama dalam menghadirkan inovasi teknologi automotif kepada pasaran Malaysia. Pemilik Proton kini akan dapat merasai kemudahan bayaran parking pintar yang akan mengubah cara mereka berinteraksi dengan kereta mereka dan tempat letak kereta awam. Dalam dunia yang semakin berkembang, inovasi seperti ini menjadikan pengalaman memandu lebih baik dan lebih canggih.

PIA-Exchange-between-ACO-Tech-and-Pay-Go-at-WCIT2023-1.0

Terus terang, masa depan kereta semakin menarik di Malaysia.

Previous post

Anjing 'Memandu' Kenderaan, Pemilik Kenderaan Dikenakan Denda

Next post

Misteri Bayaran Awal RM15K Pembeli Tesla di Malaysia

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *