Bisnes

PROTON DX: Pengalaman Digital Otomotif Yang Mempersona di Malaysia

Pusat Pengalaman Digital Pertama Dari PROTON dan ACO Tech

ACO Tech, syarikat dalam Kumpulan PROTON dan bersama Altel dan ECARX, telah melancarkan PROTON Digital Experience (PROTON DX), pusat pengalaman digital pertama di Malaysia.

Pusat pengalaman ini dirasmikan oleh Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Yang Berhormat Tuan Chang Lih Kang, dengan kehadiran pelbagai tokoh penting dalam industri ini. Terletak di Quill City Mall, Kuala Lumpur, PROTON DX berperanan sebagai pusat perkumpulan peminat kereta dan teknologi untuk melihat inovasi terkini dalam industri automotif. Tujuan lainnya adalah untuk menjadi platform dalam bidang Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik (STEM), membangkitkan minat dalam bidang tersebut dalam kalangan generasi muda.

Mempunyai keluasan 5,275 kaki persegi, PROTON DX menggabungkan elemen teknologi interaktif, rekreasi dan gaya hidup untuk mencipta pengalaman yang unik. Terdapat enam zon utama di pusat ini. Kokpit Virtual, yang membolehkan pengunjung menikmati pemanduan maya dalam sebuah ruang teater tertutup, adalah salah satu tumpuan utama PROTON DX.

Selain itu, PROTON DX juga mempunyai Zon Aktiviti, di mana pengunjung boleh menikmati permainan pengesan pergerakan, baik secara individu atau bersama-sama keluarga dan rakan. Ia juga boleh digunakan sebagai ruang untuk acara kolaboratif. Selepas menikmati pemanduan maya dan permainan pengesan pergerakan, pengunjung boleh bersantai di Aico Café, kawasan yang dikhaskan untuk pengunjung berehat dan menikmati minuman dan makanan mereka.

Pada masa yang sama, pengunjung boleh membeli cenderamata di Zon Gaya Hidup, yang menampilkan pakaian aktif unik dan barangan gaya hidup hasil kerjasama antara PROTON DX dan Joma. Juga ada aplikasi mudah alih ATLAS Auto yang membolehkan peminat permotoran untuk membeli produk yang tersedia. Pelanggan yang mahukan pengalaman langsung sebelum membuat pesanan, dapat melakukannya di pameran ATLAS Mall yang ada di pusat tersebut.

Menambahkan ke keterujaan pengunjung, PROTON DX juga menawarkan perkhidmatan penghantaran kereta khas, dengan adanya ruang Delivery Bay untuk pelanggan PROTON yang menerima kenderaan baru mereka.

PROTON DX dibangunkan oleh ACO Tech dengan kerjasama PROTON dan China Construction Bank (CCB). Pusat itu berfokus untuk memberikan pengalaman interaktif kepada pengunjung dengan menampilkan teknologi dan konsep yang ada dan akan datang dari ACO Tech dan PROTON.

Semua ini menggambarkan bagaimana PROTON DX melampaui batas pengalaman otomotif digital, dengan menggabungkan teknologi, rekreasi, dan gaya hidup dalam satu pusat unik dan interaktif. Pusat ini tidak hanya menampilkan inovasi terkini dalam industri automotif, tetapi juga mencipta peluang bagi generasi muda untuk menjelajah dan belajar tentang STEM dalam lingkungan yang menyenangkan dan mendidik.

The-Guest-of-Honour-and-representatives-from-ACO-Tech-at-the-opening-of-PROTON-DX 1.0
Previous post

Artis Terjerat Masalah Bergambar Dengan Plat Nombor Palsu - Apa Risiko Sebenar?

Next post

Peningkatan Jualan Kereta di Malaysia: Analisa Keadaan Semasa

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *