Motosikal / Lain Lain Roda

Super Meteor 650: Cruiser Eksklusif dari Royal Enfield

Super Meteor 650: Cruiser Terbaru dari Royal Enfield Kini Hadir di Malaysia

Johor, Malaysia, 23 September 2023: Royal Enfield, pemimpin global dalam segmen motosikal sederhana (250cc – 750cc), telah melancarkan cruiser baharu mereka, Super Meteor 650, di Malaysia. Pelancaran ini telah dihadiri oleh Yang Berhormat Tuan Mohd Hairi Bin Mad Shah, Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan, Pembangunan Usahawan, Koperasi, dan Sumber Manusia Johor, YB Tuan Raven Kumar A/L Krishnasamy, Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Alam Sekitar, Warisan dan Kebudayaan, Tuan Haji Suhairi Bin Haji Hashim, Pengarah Jabatan Pelancongan Johor, dan ianya dijangka akan memperkuatkan lagi pertumbuhan jenama ini di pasaran Malaysia dan di seluruh dunia.

Super-Meteor-6502-Large

Royal Enfield, jenama motosikal tertua yang masih dalam pengeluaran berterusan sejak tahun 1901, telah mencapai pertumbuhan sebanyak 150% dalam pasaran motosikal APAC dalam tempoh lima tahun terakhir, dengan sokongan budaya perjalanan dan komuniti yang kukuh di seluruh pasaran. “Kami sangat bersemangat untuk melancarkan Super Meteor 650 di Malaysia. Ia adalah cruiser retro yang sejati dan sangat sesuai dengan gaya hidup Malaysia. Ini adalah penambahan yang sempurna kepada rangkaian motosikal sederhana yang semakin berkembang. Komuniti peminat Royal Enfield dan budaya motosikal rekreasi di Malaysia adalah salah satu yang terkuat, dan kami telah mengambil maklum balas yang meluas dari para peminat di sini untuk memastikan motosikal ini sempurna untuk mereka,” kata Encik Rewi Hamid Bugo, Pengerusi Kumpulan Didi.

Super-Meteor-65011-Large

“Pelbagai segmen motosikal semakin berubah dengan demografi baru, dan semakin ramai peminat menyertai gaya hidup motosikal rekreasi kami, termasuk lebih ramai wanita. Oleh itu, kami melihat peralihan yang kuat kepada motosikal yang mudah diakses yang boleh berfungsi dengan lancar dalam gaya hidup peminat, sama ada melalui jalan raya bandar yang sibuk atau mengembara di jalan-jalan pendalaman yang indah. Ergonomi pemanduan telah diselaraskan dengan baik untuk menawarkan pengalaman pemanduan yang santai tetapi terkawal kepada peminat di Malaysia, dan kami yakin bahawa ini akan memberikan kami permulaan yang baik kejayaan dalam pasaran ini,” kata Anuj Dua, Ketua Perniagaan Pasaran Asia Pasifik, Royal Enfield semasa pelancaran di Malaysia.

Super-Meteor-6509-Large

Super Meteor telah dilancarkan secara rasmi di Malaysia bersempena Desaru International Bike Week di Johor, yang telah melibatkan rakan media dan pelanggan yang menikmati mengembara dengan cruiser unggul dari Royal Enfield di jalan-jalan yang indah. Sebagai motosikal premium teratas dalam portfolio Royal Enfield, Super Meteor 650 adalah cruiser sejati. Ia menggabungkan kawalan dan instrumentasi yang bersih dengan ergonomi pemandu yang santai; kestabilan yang kukuh di atas lebuh raya dengan keseronokan pemanduan murni di jalan-jalan berliku. Enjinnya yang fleksibel dan lancar mempunyai tork yang mencukupi, dan gaya retro yang keren dicorakkan dengan jelas dengan DNA Royal Enfield yang mudah dikenali.

Super-Meteor-6507-Large

Pada tahun kewangan 2022/23, Royal Enfield mencapai jumlah jualan bersatu tertinggi yang pernah dicapai sebanyak lebih dari 9.3 juta unit motosikal di seluruh dunia untuk kali pertama. Royal Enfield juga mencatatkan bahagian pasaran tertinggi yang pernah dicapai dalam segmen motosikal keseluruhan. Super Meteor 650 kini boleh didapati di kedai-kedai di seluruh negara dengan harga pengenalan bermula dari MYR 37,900 untuk Super Meteor Single (Astral), MYR 38,300 untuk Super Meteor Dual (Interstellar) dan MYR 39,300 untuk Super Meteor Tourer (Celestial). #SuperMeteor650 #PureCruising #PureMotorcycling #RoyalEnfield

Super-Meteor-6503-Large

Terus Terang:

Super Meteor 650 dari Royal Enfield telah tiba di Malaysia dengan jenama yang sudah terkenal dengan keunggulan motosikal sederhana. Dengan gaya cruiser yang sejati dan keupayaan pemanduan yang santai, ia menjanjikan pengalaman memandu yang luar biasa. Ia juga merupakan saksi kepada pertumbuhan pesat Royal Enfield di pasaran global dan Malaysia.

Previous post

Siapakah Juara Stesen Cas EV Malaysia? Petronas Atau TNB?

Next post

Laris! Kenderaan Manual Mula Menyengat di Amerika Syarikat

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *