Hibrid, Elektrik, Hidrogen

Lotus Emeya: GT Elektrik Terbaru dengan Kinerja Maksimum

Lotus Emeya: GT Elektrik Terbaru dengan Kinerja Maksimum – Sebuah Pandangan Mendalam

Lotus, pengeluar supercar British, baru-baru ini mengungkap produk terbarunya, Emeya, GT hiper empat pintu pertama dalam keluarga ini, di New York City. Emeya dijangka memulakan pengeluaran pada tahun 2024 dan dilancarkan pada 2025. Dalam kata-kata Feng Qingfeng, CEO Kumpulan Lotus, “Dengan menggabungkan warisan kami yang kaya dengan prestasi yang bijak dan teknologi terkini, kami meneroka batasan untuk bagaimana sebuah kenderaan elektrik mewah sepatutnya kelihatan dan berfungsi – menjadikannya benar-benar untuk pemandu.”

Lotus-Emeya-Spoiler-3.0

Penjelasan

Emeya dari Lotus menetapkan standard baru untuk ciri-ciri pemanduan dan perasaan sebuah Lotus dengan menggabungkan kepakaran 75 tahun syarikat dalam kejuruteraan dan reka bentuk, bersama dengan inovasi terkini, memberikan pemandu sebuah kereta elektrik yang mengujakan untuk dipandu dan berprestasi cemerlang.

Lotus-Emeya-Wheel-4.0

Ini termasuk ciri-ciri aerodinamik canggih seperti gril hadapan aktif pertama, penyebar belakang, dan spoiler belakang. Semua ini, bersama dengan pusat graviti rendah yang Lotus panggil ‘hyperstance,’ meningkatkan kestabilan semasa memandu dan menetapkan standard baru dalam segmen GT untuk keunggulan penunggangan dan kawalan.

Lotus-Emeya-Interior-6.2

Emeya juga dilengkapi dengan sistem suspensi udara yang dikawal secara elektronik serta sensor di dalam kenderaan yang menilai jalan raya 1,000 kali dalam satu saat dan secara automatik menyesuaikan kenderaan untuk memastikan perjalanan yang paling lancar, menjadikannya kuat dan amat selesa.

Lotus-Emeya-Hyper-GT-electric-1.0

Kuasa dan Kemampuan

Model teratas Emeya dilaporkan akan menampilkan susunan motor dua kuasa berkualiti tinggi yang memberikan Hyper GT kelajuan tertinggi melebihi 250km/jam dan waktu sprint kurun di bawah 2.8 saat, menjadikannya salah satu GT elektrik terpantas di dunia.

Untuk mengurangkan kebimbangan mengenai jarak semasa perjalanan, Emeya mampu menambah kira-kira 150km jarak dengan kira-kira lima minit cas menggunakan pengecas cepat DC 350kW, serta meningkatkan jarak hingga 80 peratus dalam masa 18 minit.

Lotus-Emeya-Hyper-GT-electric-rear-2.0

Kelestarian dan Hiburan

Emeya telah direka dengan bahan berasaskan kelestarian yang juga diperoleh secara mampan, untuk mengurangkan jejak karbonnya. Ini termasuk benang mewah baru yang diperbuat daripada serat yang diperbaharui daripada industri fesyen, aluminium PVD, Alcantara, kulit Nappa, dan Ultrafabrics PU.

Emeya juga akan menawarkan sistem audio immersif yang benar-benar dikembangkan dengan KEF, dengan reka bentuk pemenang anugerah speaker Uni-Q KEF dan bungkusan subwoofer Uni-Core yang menjimatkan ruang, serta bunyi surround 3D Dolby Atmos yang dilengkapi, pertama kali dilihat pada Lotus Eletre Hyper SUV.

Lotus-Emeya-Back-7.0

Terus Terang

Lotus Emeya menyatukan emosi dan logik, kuasa, dan ketepatan, dan menghubungkan kekuatan DNA kereta sukan Lotus dengan kemewahan dan keselesaan empat pintu. Nama Emeya juga dipilih untuk mencerminkan hasrat dan komitmen sebagai sebahagian daripada visi jenama untuk menjadi jenama prestasi global menjelang tahun 2028.

Jadi, dengan kombinasi prestasi tinggi, kelestarian, dan kemewahan, Lotus Emeya adalah langkah jenama ke arah masa depan elektrik yang cerah dalam dunia automotif. Dengan pengeluaran yang dijangka bermula pada tahun 2024 dan pelancaran pada 2025, kita boleh menantikan masa depan yang bercahaya bagi Lotus dalam era elektrik.

Previous post

PROTON Cemerlang: 100,000 Unit Terjual 5 Tahun Berturut-turut!

Next post

Porsche Cayenne Terbaru: Pesanan Dibuka, Jangan Terlambat!

Ross Hadi

Ross Hadi

21 tahun mengacara di radio.
8 tahun bersama Daniel Ferrnandez dalam rancangan Car Tunes di radio.
Kini di sini dan media sosial sejak 2014.

No Comment

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *